Свободата на словото превзе и световните модни подиуми. Не как да е, а с тениски!
Ако някой дизайнер иска да направи открито изявление към света, вече няма нужда от метафорите на кройките и от стиловите алюзии. Последните модни дефилета оставиха трайна следа в мислите ни с впечатляващи социални слогани, напечатани върху тениски.
Мария Грация Чиури, дебютира за Dior с гръмки призиви за революция и повсеместен феминизъм. Без съмнение белите тишърти с лозунга „We Should All Be Feminists” и неологизма Dio(R)evolution с огромно желание ще бъдат изкупени не само от борци за правата на жените.
Върху тениските дизайнерите пишат някои от най-съкровените си мисли. Известната природозащитничка Стела Маккартни, например, продължава да лобира за зелената тема. Нейните лозунги са пълни с отрицание „No Fur, No Leather”. А съдейки по принтовете на Ашиш Гупта, явно индийският дизайнер силно се вълнува от въпроса с емиграцията, любовта и предаността.
Ванеса Стюарт е изписала върху тениските си „Cada loco con su tema” („Всеки полудява по свой начин”) и „Je ne sais quoi” („И аз не знам какво”). Напомнят на строфи от стихотворения, нали?
Игра на думи, каламбури и словесни провокации откриваме и при Джуния Уатанабе (фрази на руски), Paco Rabanne и Hood By Air. А голямата награда за откровеност безспорно печели Хенри Холанд, който в края на ревюто си представи тениски с ярки и агресивни нападки по адрес на свой колега. „I’d Pay Millions for a Night with Ashley Williams” звучи скандално и провокативно.
Провокация или не тениските със социални слогани ще са неизменна част от пролетния гардероб. Така че грабвайте маркерите и споделете идеалите си със света!
Текст: Велиана Симеонова
Снимки: Press