В цветната градина на Иван Асен 22

„Кой желае един залез да трае дълго? Кой иска все да е топло? Кой иска въздухът непрекъснато да благоухае? След време човек престава да го забелязва. По-приятно е залезът да трае една, до две минути. След това искаш да стане нещо друго. Разбираш ли, такъв е човекът. “

Рей Брадбъри, „Вино от глухарчета“


 

View this post on Instagram

 

A post shared by IVAN ASEN 22 (@ivanasen22)


Поетичната съвместна колекция на Анелия Антова и Симона Халачева (Flowers of my patience) гравитира около мимолетността на времето и осъзнаването, че всичко в крайна сметка ще избледнее. Тази концепция ни насърчава да оценим, че непостоянството на всички неща ги прави толкова красиви. Да бъдем благодарни и да ценим красотата на настоящия момент, без да се привързваме към него!



Една среща между Анелия Антова и Симона Халачева (Flowers of my patience) е достатъчна, за да ги вдъхнови да творят заедно. Запознават се именно по време на събитие на Иван Асен 22 и веднага намират общи и допълващи се естетически измерения между тяхното творчество. Снимките на Симона, запечатали ефимерната, отминаваща красота на цветята резонират с идеята на Анелия за мода. От кадрите на цветята се получават прекрасни принтове върху естествени материи, създавайки една красива симбиоза между текстил и дизайн. Има и контрапункт между историята на фотографиите и тази на “умиращите” дрехи. Цветята са органични и бързо изчезват, без да оставят следа. С дрехите обаче не е така. Идеята на колаборацията на Анелия и Симона е да се стигне до продукт, който  да е толкова стойностен, че да живее максимално дълго в гардероба. Чрез авторски плат, кройки без остатък, преизползвайки текстил и дрехи.



Именно заради тази силна и безкомпромисна устойчива модна философия на авторките концептуалната дизайнерка платформа ИВАН АСЕН 22 избра да стартира програмата си за 2025 г. с ясен фокус върху устойчивите похвати в модата „Премисли, преизползвай, надгради“ именно с индивидуалната дизайнерска изложба на Анелия и Симона.



Анелия Антова е завършила бакалавърска и магистърска степен в специалност „Мода“ в Националната Художествена Академия в София. Работила е като 3Д моден дизайнер в PixelPool, както и като учител по Моден дизайн в Професионална гимназия по облекло “Княгиня Мария Луиза”. Понастоящем е дизайнер на свободна практика.



Има многобройни участия във фестивали и конкурси у нас и в чужбина:

През 2019 и 2020 участва във FASHIONCLASH FESTIVAL  и в A Shaded View on Fashion Film Festival през 2020.

През 2021 печели първите места на IDEA MODA Fashion Competition и Fashion Festival Debrecen, както и конкурса за „Костюм на символа на Брюксел: Манекен Пис“.

Финалист е в конкурса за най-добра дипломна работа в сферата на модния дизайн на DESIGNBLOK Prague.

През 2022 е финалист в BIAFF – Bilbao International Art & Fashion, както и победител в конкурса “АртАкция на годината – изкуство с кауза“ , в категория АвангАрт. През 2024 получава награда за устойчива мода от DHL в рамките на Code Fashion Awards.

В работата си обича да експериментира създавайки дрехи, обекти, илюстрации, истории. В основата на нейните проекти стои многопластово проучване и дълъг процес на разработка, както и желанието за създаване на устойчив дизайн и изследване на материите отвъд рамките на познатото.



Проектът се реализира в рамките на програмата за устойчива мода „Премисли, преизползвай, надгради“ на ИВАН АСЕН 22 с подкрепата на Национален Фонд „Култура“.

Повече за изложбата и как да я посетите, вижте ТУК.


Текст и снимки: ПР

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Short White Fringed Party Dress

Къса бяла рокля с ресни от Merlenne

Препоръки от седмицата

Semi-Sheer Burgundy Dress

Полупрозрачна рокля в бургунди от Merlenne

Препоръки от седмицата

Woolen White Coat

Вълнено палто в бяло от Merlenne

Препоръки от седмицата

Mid-Lenght Wool Trousers от Merlenne

  Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Вечното черно.

Ако сте пропуснали
Най-четени