„В нашата фабрика правим червило. В нашата реклама продаваме надежда.” Тези думи принадлежат на Чарлз Ревсън – бизнесмен и създател на козметичния гигант Revlon, а неговото кратко изказване се оказа най-подходящо, за да пожелаем да си поговорим за реклама. И след като разглеждахме всички вълшебни кадри, които ни се изпречиха пред очите, ни стана ясно, че това, което внушават, далеч не остава на ниво продажби. Подбрахме кадри от най-големите модни имена. С тях те са избрали да покажат пролетната мода на своите брандове и да украсят пролетта посвоему.
Не само рекламите на Revlon продават мечти и надежди. Днес всяка реклама, свързана с модната индустрия, се опитва да прави именно това. Някои марки продават приказки като от „хиляда и една нощ“ – правят реклами с продължение, карат хората да очакват следващия им касов хит. Други взимат някое известно лице, слагат го в центъра на своята концепция и оставят идеята да продава сама.
Светът на модните реклами е безкрайно шарен. И всички цветове са организирани така, че да внушават идеята за рая, карат ни да се радваме, акцентират върху светлината и женските лица в анфас. Разбира се, има и изключения като тези в стила на Alexander McQueen. Английската Марка си партнира с Кейт Мос и заедно представиха тъмната си, вуду идея за пролетна мода. Но и тези контрасти са добре дошли.
Вижте как дизайнерите, фотографите и моделите се погрижиха да пресъздадат модната пролет в рекламни кадри. И да, знаем колко много фотошоп е използван, но така или иначе във всяка приказка има по малко измислица. A и ако се съгласим, че всички тези реклами наистина продават надежда, то какво лошо има да ни я продават перфектна?
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още:
Лейди Гага без фотошоп – оригиналните кадри от рекламата на Versace