На 7 февруари 2025 г. Calvin Klein представи модното си ревю за есен 2025. Този момент бележи дебюта на Вероника Леони като креативен директор на марката – поредната стратегическа стъпка в утвърждаването им като един от най-желаните световни лайфстайл брандове.
Calvin Klein Collection олицетворява ДНК-то на марката, като съчетава нейната философия и стил с актуалните тенденции. Вдъхновена от минимализма, колекция есен 2025 предлага дрехи за всеки ден, отразяващи от американската естетика.
„Като дизайнер винаги съм била силно вдъхновена от Calvin Klein и възможността да пиша следващата глава в историята на бранда е привилегия. Целта ми е да изразя минимализма и чистотата в тяхната най-усъвършенствана форма чрез прецизно изпълнение, като същевременно внеса визията на господин Клайн в съвременната мода“, споделя Вероника Леони.
Колекцията акцентира върху елегантни и многофункционални дрехи, които съчетават дръзкия минимализъм със силата на себеизразяването. Палтата, тренчкотът, наметалото, костюмът, копринената блуза, ризата, класическият панталон с пет джоба, обувките с квадратен връх – са част от основните елементи, а емблематичният CK One флакон е преосмислен като стилен клъч.
Силуетите са три – издължен и тесен, свободен и скъсен, драпиран и обгръщащ. Основно вдъхновение е бельото, интерпретирано през усещането за интимност и лекота – от трико, през ефирна нощница, до свободния силует на костюма.
Колекцията подчертава срещата на строгите линии и декоративните елементи, преминавайки през везби, орнаменти, ефирна органза и драперии, след което се връща към рафинираната сдържаност. Материите варират от плътна, мека вълна и кашмир до стегнат габардин и туил, от матов молескин и четкан памук до лъскав сатен. Цветовата палитра остава вярна на емблематичните неутрални тонове на Calvin Klein – черно, гранит, лунно сиво, екрю, допълнени от рубинено червено, малина и бледо лимоново.
Ревюто се проведе в централата на Calvin Klein на 205 West 39th Street в Ню Йорк. Пространството отразяваше идентичността на бранда, съчетавайки богатото му наследство с модерна визия. Сцената бе покрита с луксозен килим, ръчно гравиран с новото лого на Calvin Klein Collection.
С Calvin Klein Collection се представя и новата визуална идентичност, разработена в партньорство с M/M (Paris). Олицетворяваща срещата на класическото и модерното, тя балансира между прецизност, сдържаност и експресивност – отражение на дизайнерската философия на Вероника Леони. Първото представяне бе чрез изчистен модел на етикет, детайл, който обикновено остава скрит, но се носи близо до кожата.
Логото е създадено чрез усъвършенствана геометрична sans-serif типография, вдъхновена от римските надписи на колоната на Траян. Новият дизайн съчетава пропорция, вечност и модерност, като отдава почит на наследството на Calvin Klein и същевременно изгражда нова и разпознаваема визуална идентичност.
Текст: ПР
Снимки: Calvin Klein