Зайчета и мода: вдъхновение или проблем

Великден е тук. Време е за food coma от козунаци; боядисване на яйца, следвайки сложни методи; дълги семейни обяди и сладки великденски зайчета навсякъде. 

Използваме повода, за да ви разкажем именно за тях – зайчетата – и дългата им връзка с модата. Дори и незадължително великденски, те са се утвърдили като устойчив моден символ. 

Отвъд най-лесната асоциация за секси Playboy bunny, дизайнерите използват мотива от години, за да обрисуват своите идеи…. 

За връзката между модата и зайчетата – в следващите редове. 


Vivienne Westwood, есен-зима 1995, ready-to-wear


Символът на заека може да се интерпретира по множество начини. Различните епохи и култури приписват на зайците различни конотации в човешкото въображение. Те се превръщат в обект на интерес за изобразителните изкуства, литературата, фолклора, модата. 

Днес дългоухите животинки носят със себе си редица конотации: плодовитост, просперитет, невинност, нежност, уязвимост, бързина… Многопластовият символ на заека прескача границите на религии и националности и се превръща в универсален извор на вдъхновение. Модата, разбира се, ползва всичко това, за да обогати своят концептуален и комерсиален потенциал. 


Louis Vuitton, есен-зима 2009, ready-to-wear


Символиката обаче не ограничава ползването на зайци за модни цели. 

Ангорската вълна, произвеждана от козината на специална порода зайци, е един от ключовите проблеми на индустрията, с който се борят организации за защита на животните като PETA. Според данните им: 90% от ангорската вълна се добива от заешки ферми в Китай. Условията, в които са принудени да оцеляват животните, са ужасяващи, а начинът, по който се добива вълната – варварски. След изследванията на организацията над 400 марки за бърза и висша мода спират да ползват ангорска вълна, но проблемът все още не е напълно изкоренен. 

Даваме платформа на тези данни, защото не трябва да забравяме, че в модната индустрия нищо не е розово. Пътят към етичността се прокарва от гласността. 


Comme des Garçons, есен-зима 2013, menswear


От Playboy, през Бъгс Бъни и Белият заек от Алиса в страната на чудесата, до великденските зайчета – мястото на зайците в модната индустрия трябва да се ограничи само до moodboard-a и концепцията.

Ето и някои от добрите алтернативи, в които животните остават само вдъхновение, а не материал. Впечатляващи моменти от подиума, записали в историята още една причина зайците да са част от модната иконография. 


Undercover, есен-зима 2013, ready-to-wear


Thom Browne, есен-зима 2014, menswear


Prada, пролет-лято 2016, menswear


Rick Owens, есен-зима 2017, ready-to-wear


Gucci, пролет-лято2018, ready-to-wear


Moschino, resort 2018


Marni, есен-зима 2020, ready-to-wear


S.S. Daley, пролет-лято2023, ready-to-wear


Текст: Наско Фотев

Снимки: Getty Images

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Ultramarine A-Silhouette Coat от Merlenne

  Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Mid-Lenght Wool Trousers от Merlenne

  Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Hug Me Coat in Soft Wool от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Barrel Jeans with Fringes от Merlenne

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Елегантостта е в детайла.

Ако сте пропуснали
Най-четени