Да започнем с това, че подиумът, по който дефилираха моделите с пролетните предложения на марката CHANEL изглеждаше като конструиран от панели на слънчеви колектори. И за да продължим с дрехите, които всъщност ни интересуват, правим завой към 80-те години на миналия век. Винтидж визията е съставена от кукленските рокли, а материите са лен, памук, туид и възроден в нови форми деним.
Колекцията на пръв поглед изглежда семпла, но публиката моментално бива изведена от това заблуждение с безброй детайли и фактически аргументи, че предстои нещо различно. Богатството на тоалетите се изсипа пред очите ни в разбъркан ред, но със следните елементи: плажна чанта закрепена към два обръча с реални размери; хаотично разхвърляни по дрехите перли и не само там, а и като едри бижута по ръцете и вратовете на моделите; ефектът пола-рокля е леката заигравка в цялостната концепция на линията; не просто обувки, а удобни обувки, на платформа или нисък ток; бански, който сам по себе си представлява луксозното лого на марката. И не ни се иска да изпуснем да споменем и онези малки детайли, които превръщат дрехата от обикновена в необходима за финия вкус.
След шоуто Карл Лагерфелд сподели пред журналисти, че в създаването на колекцията е заложил на „обема и лекотата”, защото последните две обикновено не вървят ръка за ръка. Е, Кайзера не просто твърди, но и доказва обратното, без да бяга от генералната представа за традициионната визия на марката, но прекрасно съчетава триизмерни ефекти в обема с лекотата и практичността на ежедневието. „Нуждаем се от енергия, тя е най-важното нещо в живота”, отбелязва дизайнерът, след като за пореден път закрива едно дългоочаквано ревю, облечен както винаги в познатия на всички ни стил.
Още от творенията на Кайзер Карл може да видите тук!
текст: Стефи Стоева
снимки: БГНЕС