Филмите в Кан, заслужаващи внимание

x

Credit: Festival de Cannes


Само дни преди да станат ясни носителите на „Златна палма“ тази година, подбрахме няколко от заглавията на фестивала в Кан, които заслужават вниманието на киноманите.



„Убийството на свещен елен“ (The killing of a sacred deer)

Лентата на режисьора Йоргос Лантимос с официална премиера през ноември е едно от интригуващите заглавия в основната програма на фестивала в Кан. Копродукцията на Англия и Ирландия е събрала впечатляващ актьорски състав, който направо гали окото. Алисия Силвърстоун, Никол Кидман, Колин Фарел са само част от звездите в лентата и автентично предлагат историята на младеж, който преследва кариерата на хирург, но проблемите в семейството му предизвикват неочаквани обрати.



„Хикари“ (Сияние)

Филмът по сценарий и режисура на Наоми Кавазе е следващото заглавие, което привлече вниманието ни. Френско-японската копродукция разказва за срещата на Мисако – писател, която създава филмови версии за незрящи хора и фотографа Накамори, който постепенно губи зрението си. Заедно те се учат да видят сиянието на света, който е невидим за очите.



„Историите на семейство Мейеровиц“ (The Meyerowitz Stories)

Филмът на американския независим режисьор Ноа Бомбах също е сред предложенията, които заслужават внимание и са в основната програма на фестивала. И тук блестят имената на големия Дъстин Хофман, както и талантливите комици Адам Сандлър и Бен Стилър. Тримата търсят връзката в семейните си отношения между баща и синове, както и между двама братя, които както знаем често излизат извън контрол.



„Роден“ (Rodin)

Биографичният филм за великия творец също намира място сред претендентите в основната филмова надпревара. Действието се развива през 1880 година, когато Роден е на 40 години и най-накрая получава първата си държавна задача: създава „Портите на Ада“, съставени от фигури. Някои от тях се превръщат в неговите най-велики произведения, като „Целувката“ и „Мислителят“. Пътят му споделя Роуз, която е до него в живота, както и една от талантливите му студентки Камил Клодел, която пък става негов помощник и владетелка. Десетелитетието, прекарано с нея е изпълнено със страст, взаимно възхищение и партньорство. След раздялата Роден се сблъсква едновременно с отхвърлянето и ентусиазма, провокиран от чувствеността на неговите творби, и неговия Балзак, неоценен през целия му живот, с който създава повратна точка в модерната скулптура.



„Измамени“ (The Beguiled)

Американският трилър е по сценарий и режисура на София Копола, която поставя сюжета в южняшкия девически интернат по времето на Гражданската война. Необходимо ни беше да проверим няколко пъти, но грешка няма. И тук като в „Убийството на свещен елен“, Никол Кидман и Колин Фарел са в главните роли, само че историята допълват Кирстен Дънст и Ели Фанинг.



„Без любов“ (Loveless)

Копродукцията на Русия, Франция, Белгия и Германия се смята за един от основните фаворити на тазгодишното издание на фестивала в Кан. Драматичната история разказва за края на една любов и развода между главните герои, които бързат да започнат новия си живот далеко един от друг в следващите си връзки, независимо, че и те са недостатъчно пълноценни.



120 удара в минута (BPM (Beats per minute)

Френското заглавие е и другият филм, спряган за носител на Златна палма в юбилейното 70-то издание на фестивала в Кан. Това обаче ще разберем на 28 май. Историята насочва вниманието на публиката към началото на 90-те, когато започва да се вижда погрома на СПИН върху хората. Активистите в Париж умножават усилията си, за да преобърнат всеобщото безразличие, като даже са готови да жертват живота си.



„Посоки“ (Directions)

След повече от три десетилетия, това е единият от двата български филма, които намират място в категорията „Особен поглед“ на престижния кинофестивал. Това е и поредното признание за таланта на режисьора Стефан Командарев, който вече заслужи овациите на публиката със „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде“ и „Съдилището“. Този път сюжетът се развива в пет таксита по софийските улици, които пресъздават и пет различни житейски истории.



„Уестърн“ (Westеrn)

Филмът е съвместна продукция между Германия, България и Австрия. Лентата е съвременен дуел между двама мъже, но не в Дивия Запад, а на строителна площадка в Германия.

Така видяхме тазгодишния кинофестивал в заглавия. Определено има какво да разкажат творците в седмото изкуство, дори и 70 години по-късно. За нас е удоволствието от филмите, които са създали.

Текст: Ивайла Влахова

Снимки: Festival de Cannes

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата

Коктейлна рокля Dawnana Regular Fit от ROTATE

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дамска чанта CP120 Черен от Coach

  Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Бяла рокля в студен ден.

Ако сте пропуснали
Най-четени