Срещаме ви с Михаела и Йоана. Две момичета, които знаят какво правят. И го правят добре. Потвърдено от Vogue.
„Вярваме, че красива не означава единствено млада, дори и медиите да са ни го налагали в продължение на години.“
„Изцяло отхвърляме идеята, че жените трябва да се страхуват от рождените си дни и да се крият, когато забележат бръчка.“
„Човек трябва да следва мечтите си, без да прави компромиси с принципите си.“
Съгласни ли сте? Ние абсолютно ДА, затова ги харесваме тези момичета.
1996 г. Това е годината, в която Михаела и Йоана се срещат, тогава са съвсем малки, и стават BFF, както е модерно да се казва днес. Останалото е история. Историята на едно приятелство и историята на българския козметичен бранд Mazillo. История – повече от вдъхновяваща, защото… прочетете защо.
Как се роди идеята за ваш собствен козметичен бранд?
Вдъхновението за създаване на собствен козметичен бранд може да се каже, че се зароди още в детските ни години. Двете с Йоана сме израснали заедно и като малки прекарвахме доста време с нашите баби, от които сме научили много древни „тайни“ и магични рецепти за отвари за грижа за кожата. Те запалиха у нас страстта към козметиката и природните богатства на нашата страна. Именно благодарение на тези ценни моменти по-късно се роди и конкретната идея за Mazillo. Искахме да предоставим на потребителите идея и концепция, която липсва на козметичната индустрия, и да предоставим един нов прочит и решение за грижа за кожата.
View this post on Instagram
Акцентирате върху това, че продуктите за грижа за кожата, които създавате, са вдъхновени от българския фолклор и традиции. По какъв начин?
Фолклорните елементи и традиции присъстват във всеки един аспект от продуктите и брандинга ни – от логото, избора на наименование на двете ни козметични серии до дизайна на опаковките ни и най-вече съставките, които влагаме в продуктите ни.
Продуктите ни почитат рецептите за грижа за кожата, предадени ни от предишни поколения, и продължават тези древни традиции. Основаваме се на различни истории и легенди, за да създадем преживяване, което да доближи потребителите до богатата култура на нашата родина.
Именно местните български съставки съживяват тези легенди. Малко под 90% от нашите формули съдържат съставки, отглеждани у нас, включително българска роза и цвете на Орфей (още познато като Родопски силивряк). Някои от съставките дори могат да бъдат намерени единствено в България, например Мурсалският чай, който използваме в нашия тоник-есенция. Пренасяме традициите в 21 век чрез грижа за кожата, вдъхновена от фолклора и подкрепена от науката.
Баба ми правеше крем с невен. Беше чудодеен по мое мнение. Освен невен вие ползвате българска роза, Орфеево цвете, лайка, лавандула, други цветя, билки, плодове, чрез технологията на растителните стволови клетки. Как знаете как да ги съчетавате в зависимост от типа кожа, възрастта, предназначението и т.н.? Звучи като магия наистина.
Зад разработването на една козметична рецепта стоят многобройни месеци проучване, проби, подобрения. От ключово значение е да имаме много ясна концепция за даден продукт, но освен много четене, не забравяме и знанието и тайните рецепти, предадени ни от нашите баби и техния опит с магичните растения и билки.
В кой момент ви е било най-трудно? Приятелство и бизнес – как ги съчетавате?
Най-трудно бихме казали, че ни беше в началото – дори още по времето, когато работихме зад кулисите и брандът Mazillo все още не беше излязъл на пазара. Срещнахме голяма доза скептицизъм и недоверие в идеята ни и изобщо възможността й за реализация. Трудно беше да намерим технолог, с когото да работим по създаването на формулите ни. Бяхме често обезкуражавани, че не е възмножно да изпълним всички наши критерии за продуктите ни, да намерим правилните съставки и дори да имаме собствено производство. Всичко това в момента е факт и смятаме, че човек трябва да следва мечтите си, без да прави компромиси с принципите си. Горди сме с бранда, който сме създали.
Приятелството ни в никакъв случай не е пречка за бизнеса, а дори напротив. Добър екип сме още от малки и успяваме да се справяме с предизвикателствата с лекота.
View this post on Instagram
Какви са Михаела и Йоана извън бизнеса?
Много позитивни, обичащи да се забавляват и да грабят с пълни шепи от живота.
Какво е красотата за вас? Промени ли се отношението ви към нея през последните години и как?
Смятаме, че красотата не се свежда до „идеален външен вид“, и че човек трябва да обича кожата, в която се намира. Вярваме, че красива не означава единствено млада, дори и медиите да са ни го налагали в продължение на години. Изцяло отхвърляме идеята, че жените трябва да се страхуват от рождените си дни и да се крият, когато забележат бръчка. За нас красивата, добре поддържана и сияйна кожа няма възрастова граница.
Устойчивост, 100% натурални, веган и cruelty-free формули. Кое друго е задължително при вас и не бихте направили компромис с него?
Заложили сме изцяло на качеството и не правим никакъв компромис с това. Често козметични фирми на пазара използват 70-80% вода в техните продукти с икономически цели, които определено не са в полза на потребителите. При нас това не е опция. Не използваме никакви филъри, включително обикновена вода. Всяка една съставка в нашите продукти е внимателно подбрана и има конкретни ползи за кожата. Затова продуктите ни имат изключително богати формули и дават видими резултати. Компромис не правим и със самите суровини, които използваме. Работим директно с малки местни производители и произвеждаме продуктите ни в собствен цех с цел да контролираме качеството и клиентите ни да получават възможно най-добрите продукти.
Как да се грижим за кожата си в студените зимни месеци?
Привърженици сме на минималистичната рутина за грижа за кожата през цялата година. През зимата е важно да се наблегне на хидратацията и предпазването на кожата от факторите на околната среда като вятър и студ. За целта, нежен продукт за почистване под формата на олио е много подходящ, както и богат хидратиращ крем. Маслата за лице също за чудесно средство за предпазване на кожата от сухота, чувствителност и зачервяване, причинени често от студеното време.
Какво не трябва да пропуска нито една жена в бюти рутината си целогодишно?
Почистване на кожата, добра хидратация и не на последно място слънцезащита през цялата година, независимо дали навън е слънчево.
На 7 декември ставате на 2 години. Каква е равносметката?
Изминаха 2 много вълнуващи години и сме изключително благодарни на семействата ни, приятелите и най-вече на клиентите на Mazillo, без чиято подкрепа нямаше да сме тук. През изминалите 2 години продуктите ни привлякоха вниманието на някои от любимите ни списания и уебсайтове и успяхме да разпространим Mazillo сред любителите на грижата за кожата и на световната сцена. Посетихме много различни събития и pop-ups в София, както и в Лондон, прекарахме многобройни часове в производствения ни цех, забърквайки нови партиди и опаковайки хиляди продукти. Вложихме много в тези две години и сме изключително горди от всичко, което постигаме… но смятаме, че това е едва началото!
View this post on Instagram
Трите думи, които ви водят по пътя напред? Какво предстои?
Целеустременост, гъвкавост и увереност. Предстои ни разрастване в Азия, както и лансиране на нов продукт през 2024 г., за който сме много развълнувани.
Vogue, Vanity Fair, Glamour, Marie Claire, GQ са писали за вас. А към читателите на Fashion Inside какво е посланието ви?
Пожелаваме на читателите на Fashion Inside да прекарат светли Коледни празници, никога да не се страхуват да следват мечтите си и да не забравят да отделят достатъчно време за себе си и кожата си.
Текст: Деси Найденова
Снимки: Instagram/личен архива