„Винаги намирам красота в неща, които са странни и несъвършени – те са много по-интересни.“
В това изказване намираме причината творчеството на Marc Jacobs да е такова, каквото го виждаме днес – странно и несъвършено, но красиво и интересно по свой, особен начин. А днес ви разказваме пвоече за Marc, който съвсем (не)случайно попада под знака на овена и днес навършва 56 години, все пълни със странни несъвършенства.
Вижте тази публикация в Instagram.
Marc Jacobs би предизвикал известна доза завист у днешните възпитаници на хилядолетието. Той е роден в Ню Йорк през 1963, пътувал е много и си имал любим инфлуенсър – баба му. Само че пътуванията били следствие от смъртта на баща му и последвалите три брака на майка му, а любимият му инфлуенсър остава и най-голямата подкрепа за Marc в едно подобно детство.
След като завършва Висшето училище за изкуство и дизайн в Ню Йорк през 1981 г., той учи в световноизвестното училище за дизайн – Parsons. В последната му година е награден с три от най-високите отличия в училището, благодарение на неговата
дипломна колекция от пуловери Op-Art, ръчно изплетени от неговата баба.
Вижте тази публикация в Instagram.
Пуловерите от дипломното шоу на Jacobs привличат много внимание – включително и това на Барбара Вайзер. Тя е собственик на бутика Charivari в Ню Йорк, който впоследствие поръчва професионалното производство на пуловерите и ги пуска за продажба в под етикета Marc Jacobs for Marc and Barbara. Дизайнерът също хваща окото на Robert Duffy, тогавашният изпълнителен директор на Reuben Thomas Inc. Duffy взема току-що дипломиралият се да прави дизайна за дъщерното дружество на компанията – Sketchbook. „Те (пуловерите) бяха снимани навсякъде. Това беше нещо като началото на кариерата ми. Запознах се с моя (бизнес) партньор, Robert Duffy – с когото все още съм – на същото модно ревю на Parsons. Той беше работил за компания от Седмо авеню и ги бе убедил да ме наемат веднага след училище“, споделя Marc в интервю от 2002 г.
Вижте тази публикация в Instagram.
Marc Jacobs проектира две колекции за Sketchbook, и двете от които печелят много похвали от критиците. Следващата година Jacobs и Duffy основават партньорство и през 1986 г. Jacobs показва първата си колекция с етикета на Marc Jacobs.
През април 1994 г. Jacobs показва нова колекция под името на марката си, след като двамата с Duffy претърпяват пазарен провал в марката Perry Ellis. Дизайнерът получава подкрепата на лица като Линда Еванджелиста и Наоми Кембъл, които са ходили по подиума в неговото шоу безплатно.
През януари 1997 г. е Marc назначен за креативен директор на Louis Vuitton, където е натоварен със създаването на първата готова линия за дрехи. В същото време LVMH също закупува дял в собствения бранд на Jacobs, което пък му дава финансова свобода да разшири бизнеса си. Или както казваме ние – „с един куршум – два заека“.
Вижте тази публикация в Instagram.
Marc Jacobs и Louis Vuitton имат връзка, дълга 16 години, така да се каже. Дизайнерът напуска известния лейбъл през октомври 2013 и се отдава изцяло на собствения си бранд. През всички години на проби и грешки, успешни и не толкова колекции дизайнерът остава верен поне на един човек – на себе си. Свидетелство за това са множеството награди, които получава в годините преди 2013. До 2011 CFDA увенчава Jacobs с награда за най-добър дизайнер на дамско облекло три пъти, дизайнер на аксесоари на годината четири пъти и дизайнер на мъжко облекло на годината – веднъж. Браво, Marc!
За рождения си ден тази седмица дизайнерът си подари неповторимо изживяване – не е свързано нито с награди, нито с ревюта. Той се омъжи за половинката си Charly Defrancesco преди три дни, а за гостите си бяха подготвили суичъри с избродирани вибри, дело на татуиста Scott Campbell. Определено господин Jacobs успя да вплете странно красивите си идеи не само в модата. Честит рожден ден, Marc!
Вижте тази публикация в Instagram.
Текст: Мила Стоянова
Снимки: Instagram