Maison Christian Louboutin назначи Джейдън Смит за първи творчески директор на мъжкото подразделение на модната къща, ход, който определя нова глава за мъжката ѝ вселена. Смит ще ръководи четири колекции всяка година, обхващащи обувки, кожени изделия и аксесоари. Неговата роля ще се простира отвъд дизайна, оформяйки кампании, събития и преживявания, които изграждат по-широк наратив за мъжкото подразделение. Назначението е признание за творческата перспектива на Смит и дългогодишната му връзка с модната къща.
View this post on Instagram
Кристиан Лубутен и Джейдън Смит се срещат за първи път в Париж през 2019 г., където започват разговор, изграден на взаимно възхищение. Лубутен оценява изобретателната енергия на Смит, уважението му към модната къща и неговата далновидна осъзнатост. С течение на времето това се развива в съвместни отношения.
Смит има опит, който обхваща музика, мода, пърформанс и активизъм. Той е прекарал близо десетилетие в работа с обувки чрез собствените си проекти и минали сътрудничества с Лубутен. Неговият подход се фокусира върху любопитството и безстрашието, качества, които Кристиан Лубутен описва като съществени за развитието на мъжката колекция в нови посоки. Лубутен казва, че „стилът и културната чувствителност на Смит са вдъхновяващи“, и че очаква с нетърпение да изгради мъжките колекции с него.
View this post on Instagram
За Смит ролята е повече от титла. Той описва Модната къща като творчески дом, който му позволява да изследва и твори свободно. Той подчертава желанието си да почете миналото, докато оформя бъдещето чрез личната си перспектива, подчертавайки, че работата му с Лубутен произтича от споделеното уважение към творческата независимост. Смит също така признава наследството на Модната къща, посочвайки радостта и упорития труд на Кристиан Лубутен като източници на вдъхновение.
View this post on Instagram
Алексис Муро, главен изпълнителен директор, потвърди важността на това назначение, като отбеляза растежа на мъжката линия. От стартирането ѝ преди повече от 15 години, мъжките продукти вече представляват близо една четвърт от бизнеса на бранда. Муро обясни, че това разширяване подготвя почвата за добавянето на Смит към творческия екип, като засилва визията на марката, като същевременно засилва присъствието ѝ в мъжката категория.
Първите изява на Джедън Смит ще е през януари с предпремиерна капсулна колекция, достъпна в избрани бутици и онлайн. Пълната му дебютна колекция като креативен директор за мъже ще бъде представена по време на Седмицата на модата за мъже есен/зима 2026 в Париж, отбелязвайки началото на мандата му на тази позиция.
Тeкст: Fashion Inside
Снимки: Instagram

Цветът на 2026: Cloud Dancer (или мръснобяло)
READ MY LOOK – да превърнеш четенето в дреха
Versace официално е собственост на Prada Group