Вирджини Виар се връща назад във времето и за новия сезон ни поднася колекция висша мода, вдъхновена от работата на мадмоазел Шанел през 30-те години на миналия век.
Ревюто на креативния дирактор на Chanel откри моделът Лоли Бахия и закри Джил Кортлев в плисирана шаферска рокля. Този път по-голямата част от модната колекция бяха костюми с макси поли и дълги рокли от туид или сложно обагрена дантела: плътно прилепнали, но с акцент върху раменете. Бродерията с геометрични шарки в мъниста и пайети е вдъхновена от конструктивизма и графиката на 70-те години на миналия век, които Карл Лагерфелд толкова обичаше и използваше в своите колекции.
„Представих си шоуто за Висша мода есен-зима 2022/23 като продължение на предишното шоу, оставяйки място за експерименти“, казва Виржини Виард. „Групата от артисти, които ме заобикалят – като Ксавие Вейлан, Себастиен Телие, Шарлот Казираги и към които се присъединиха Фарел Уилямс и моделът Вивиен Ронер, позволява това да се случи.“
View this post on Instagram
В колекцията преобладава черното и сребристото, които съжителстват с ярко зелено, розово и каки. Визиите са завършени с обувки с T-образна каишка или каубойски ботуши, панделки, мини воали.
„Тези ботуши също отразяват предишното шоу Haute Couture, което беше открито с Шарлот Казираги на кон“, добавя Виржини Виард.
Юбилейната колекция за бижута High Jewellery 1932, отдава почит на първата и единствена колекция Bijoux de Diamants, създадена през 1932 г. от мадмуазел Шанел. Виржини Виар избра да използва колиета като „небесни елементи, защото пасват на плисетата“.
Обстановката е вдъхновена от камуфлаж от оптични илюзии, с игра на форми и ивици. „Ксавие Вейлан се забавляваше, превръщайки снимачната площадка в потапяща инсталация, толкова мека, колкото и движеща се, в която участва и музиката“, разказва Виар.
Тази свобода е изразена отново чрез туид, чрез големи мъжки шапки и капели с много широки периферии. „Също така обичам да разчупвам графичния подход с естествени визии. Дрехите остават леки, женствени, предназначени за носене. Не мога да си го представя по друг начин.”
Ние също не можем да си представим по-модерен прочит на работата на Габриел-Коко Шанел.
Текст: Тереза Восканян
Снимки: Chanel Press Room/Instagram