Паралелът, който дизайнерите правят с вдъхновението си, когато създават дрехи е изключително интересен когато е толкова задълбочен, както при Жан Пол Готие в пролетно-лятната му кутюр колекция. Моделите разходиха един микрокосмос по подиума, пикантно овкусен и екзотично заимстван от Индия. Цветовете в колекцията няма да наречем с истинските им имена, защото красноречието на Готие надхвърли познанията ни за тоновете и с удоволствие ще назовем цветовата гама пикантна. Видяхме поли, рокли и декорации от куркума, тамаринд, асафетида, нигела, кардамон и шафран.
Дизайнерът подписа колекцията си с изрязана високо над бедрото лилава рокля, тренчкот, който пунтира златна змийска кожа, пищна украса по всички останали тоалети и безброй много бижута – същински естетически кич. Лицата на моделите бяха тежко гримирани с изтеглена очна линия и подчертани вежди, косите оформени в странни прически, а платформите и токовете на обувките – пиедестали, на които се бяха изкачили и момичетата, и облеклата. И ето някъде измежду загатната голота и нарочния сексапил забелязахме по-премерен вариант на иконичния сутиен в конусовидна форма, който Мадона направи толкова известен по целия свят. Цялостното впечатление, което придобихме от тази Бомбайска приказка ни остави озадачени и се запитахме дали дизайнерът е творил тоалети за червения килим, за някоя филмова продукция на Боливуд или просто, се е забавлявал с възможностите на модата.
Театрално представената колекция ангажира вниманието на публиката, когато на края на шоуто, на подиума излезе индийска булка, която повдигна огромната си рокля, за да се „родят” на сцената три дечица, които „оцветиха” подиума в неон.
Разходката до Индия, която ни предложи лошото дете на френската мода се отрази добре на настроението ни, очите ни се наситиха с цвят и екзотика и се радваме, че имаме възможност да отразяваме културните влияния в света от гледна точка на модната индустрия.
Още от колекцията може да видите тук!
текст: Стефи Стоева
снимки: БГНЕС