Вече ви разказахме за колекциите от началото на Модната седмица в Милано ТУК. Дали твърдението, че най-доброто остава за накрая е вярно, ще ви оставим да прецените сами.
В следващите редове изследваме какво се крие в ядрото на италианския моден форум, където за вниманието на потребителите се борят както powerhouse имена като Versace и Bottega Veneta, така и млади таланти като The Attico и Sunnei…
Missoni
Не преувеличавам, когато ви казвам, че само броени моменти след представянето на тази колекция, фийдът ми в социалните мрежи беше истински главозамайващ. Колкото и да скролвах, виждах само зигзаг. Емблематичният зигзаг на Missoni. Ексцентрично и максималистично приключение из кодовете на бранда, изпълнено с ярки цветове и наелектризираща енергия. Такива неща си представям за модния пролетно-летен сезон: бликащи от пъстрота и очарование.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Versace
Пролет-лято 2025 е една от най-отличаващите се колекции на Versace през последните години. Може би, защото, според много от почиталите на марката, не прилича на Versace. По-скоро сладка, отколкото секси – изречение, от което си мисля, че Донатела би изпаднала в ступор…
Разбира се, има изключения в някои от визиите. Моят личен highlight бе неповторимата Анок Яй в bodycon рокля над коляното, която на пръв поглед изглежда сякаш е ушита от стотици златисти стъкълца. В действителност обаче по нея няма нито един шев, защото е сътворена от 3D принтер… Now we are talkin’ Versace!
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Sunnei
Fendi става на 100, Sunnei на 10, а колекциите им са поредното доказателство, че възрастта е просто цифра. 10 години се усещат като 100 е заглавието, събиращо пролетно-летните предложения на бранда за 2025 г. Дизайните са дръзки, директни и дори театрални, съгласно философията на бранда, която сме свикнали да виждаме. Любопитната част от представянето обаче идва при моделите, които дефилират по подиума – нито един на по-малко от 70 години. Нито един. Вероятно това е първото такова шоу в историята на модната индустрия, а ако не първото изобщо, то Sunnei със сигурност са пионери в борбата с ейджизма на форум с мащабите на Модната седмица в Милано. Вълнуващ момент за съвременната мода!
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Diesel
Diesel само дънки – понякога наистина се замислям кое повече определя влиянието на тази симпатична сентенция от българския жаргон: омразата към дизеловия двигател или безкомпромисният брандинг на Diesel. Независимо каква е истината, и този сезон колекцията на марката беше само дънки. Даже сетът бе изцяло затрупан от дънкови изрезки… Посланието зад това се крие в огромните усилия на марката да реформира представите за устойчивост. От назначаването на Глен Мартенс като творчески директор през октомври, 2020 г. – процентът на използван рециклиран или органичен памук се е покачил от 3% на 57%. Впечатляваща статистика с още по-впечатляващи ползи за околната среда, като имаме предвид мащабите, в които компанията оперира. А моделите, разхождащи новите дизайни с пронизващи лещи в очите, още повече подчертават метафората за новия поглед над модата, новата визия, новия Diesel и новото време…
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
The Attico
Какво става, когато и двете творчески сили зад един бранд скъсат с гаджетата си в синхрон? Колекцията за пролет-лято 2025 на The Attico, носеща името Звукът на чупещо се стъкло. Разбитото сърце е универсална тема, носеща със себе си безброй интерпретации. Колкото разумен, толкова и предизвикателен избор, защото преводът на чувства в дизайн никак не е лесна работа. Джорджа Тордини и Джилда Амброзио обаче се справят чудесно, залагайки на история, започваща с деликатни и чувствени дизайни, прерастваща в по-спортни, тип взимай се в ръце модели и завършваща със смели избори, деклариращи I’m back! Дръзка, деликатна, чувствена, изпълнена със смесени сигнали – тя е всичко това. (Колекцията. И раздялата.)
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Bottega Veneta
Матю Блейзи не пропуска! Темата този сезон: детството. Изпълнението: брилянтно. Подиумът бе заобиколен от барбарони, приличащи на животинки, в които да се настани бляскавата тълпа от Bottega Veneta почитатели, сред които: Джейкъб Елорди, Кендъл Дженър и олимпийската ябълка на раздора Имане Хелиф. Дизайнът, за изненада на абсолютно никого, отново бе забележителен. Интересуваше ме идеята за wow, чудото, което изпитваш като дете, когато пробваш нещо – това е почти като първична мода; първият ти опит в модата – когато пробваш дрехите на родителите си. – сподели Блейзи за процеса по създаването на колекцията. Чувство за детски ентусиазъм, илюстрирано в брошки-жаби и шалове във формата на риби. Както Vogue отбелязаха: Ако всичко това звучи несериозно, то наистина беше, а това е риск за лейбъл с дълбоко сериозни цени като тези на Bottega. Несериозно по най-добрия начин, разбира се. Вече твърде много марки играят без риск, ако питате мен – и без успех. Затова пък Bottega Veneta компенсират с изобилие от майсторство, естетика и фриволност…
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Текст: Наско Фотев
Снимки: Getty/Instagram