Продуктово позициониране ли? Къде? Разликата между женските и мъжки модни реклами е тази, че при едните искаме рекламирания продукт, а при другите – мъжа от рекламата. В това модно противоречие откриваме голяма доза психология, женска интуиция и някак не забелязваме клишираните пози, в които мъжете умело представят продуктите. Те са горещи мъже, някои от които известни, други не толкова, но доста секси, доста летни и нямаме нищо против да ги разгледаме в един случаен вторник през юли, когато е време за мъже.
Създаването на всяка реклама е творчески процес, който изисква много голям ресурс и не само финансовите средства са важен фактор. Понякога трябват и мъже от тези, които ни спират дъха и функционирането на мозъчната дейност. И ако Calvin Klein, Tommy Hilfiger и някои други модни имена правят просто секси реклами, то има други марки, чиито рекламни кадри дори не „виждат“ бял свят.
Цензурата обаче не може да спре дизайнерите и фотографите да експериментират, особено с пролетно-летните си кампании. През 2007 година няколко кадъра от кампанията на Dolce&Gabbana бяха забранени за външно излагане в Испания и САЩ. Причината обаче не бяха красивите тела на мъжете, а нестандартните ситуации, в които бяха снимани. На кадрите присъства красива жена, която е заобиколена от няколко модела. Причината беше, че пораждат асоциации за насилие.
Tom Ford също прави мъжки реклами, в които поставя моделите в неприлични ситуации и в тях почти винаги присъстват жени. На пръв поглед в кадрите дори липсва рекламирания продукт. Мъжете са полуголи или напълно голи, а дизайнерът избира да рекламира предимно марката, отколкото конкретна линия продукти.
При всички положения харесваме мъжете в тези реклами. Дали ще ги видим на билборд в някой слънчев курорт, или в списанията за мода – те винаги ни носят доза настроение. Едни от най-известните лица, които разпознаваме в иконични реклами за бельо например, са Дейвид Бекъм за Calvin Klein и H&M или Роналдо за Armani. Нямаме нищо против моделите на Dolce&Gabbana, Дейвид Ганди и всички останали красавци, които толкова безгрижно ни се появяват пред очите през горещите летни дни – искаме или не искаме. И освен всичко останало, тези реклами ни карат да купим по нещо и за мъжете си, все пак!
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още:
15 кадъра реклами, които ще разтопят всяко женско сърце
Открийте разликите: мъже срещу фотошоп