Дори сред натоварения график от ревюта на мъжко облекло, никое събитие на Седмицата на модата в Париж не беше толкова очаквано, колкото дебютът на Джонатан Андерсън в Dior. Имаше толкова много въпроси, носещи се във въздуха. Какво може да ни каже тази първа колекция за неговата визия за луксозната модна марка като цяло? Ще има ли нова It чанта? Довел ли е със себе си приятелите и музите си?
View this post on Instagram
Оказва се, че Андерсън наистина ги е довел – Даниел Крейг, Лука Гуаданино, Дрю Старки, Ману Риос, Майк Файст и Джо Алвин, всички които са били на първия ред на ревютата му за Loewe, където е беше креативен директор в продължение на 11 години, преди да се премести в Dior, за да отговаря за всички колекции – първият път, когато самостоятелен дизайнер прави това, откакто Кристиян Диор е бил начело. Той също така привлече някои нови лица на ревюто в Париж, като Сам Нивола (който участва в късометражен филм преди ревюто) и Сабрина Карпентър (която носеше яке и пола, препращащи към новия облик на Dior). Тук бяха и посланиците на Dior: Робърт Патинсън, Луи Гарел, Роджър Федерер, Риана, плюс множество дизайнери, които дойдоха да го подкрепят, сред които Донатела Версаче, Пиерпаоло Пичоли, Симон Порт Жакмюс, Стефано Пилати, Силвия Вентурини Фенди и други. Въпреки това, самото ревю, което се проведе в Дома на инвалидите беше доста интимно, с гости, седнали на отделни дървени столчета, а стените бяха почти голи, с изключение на няколко портрети, взети назаем от Лувъра (Това е силата на Dior!).
View this post on Instagram
В дните преди шоуто, Dior публикува серия от изображения от муудборда на Андерсън за дебютната колекция: портрети на Лий Радзвил и Жан-Мишел Баския, направени от Анди Уорхол през 70-те и 80-те години. „Когато започнах това пътешествие, непрекъснато се връщах към тези фотографии на Баския и Радзивил, които за мен са олицетворение на стил“, казва дизайнерът.
View this post on Instagram
Поканата за шоуто – керамична чиния trompe l’oeil, изобразяваща три скулптурирани яйца – също предвещаваше почит към архивите на марката (това е преиздание на предмет на Dior Maison от 1975 г.), както и завръщането към старото лого и преосмислянето на емблематичната чанта-книга на Dior (с корици на Dracula от Брам Стокър, Dior от Кристиан Диор и Les Liaisons Dangereuses от Шодерло дьо Лакло).
Мъжката колекция на Dior за лято 2026 напомня за гардероба на студент по история на изкуството, опитващ се да се облече като професионалист. Колекцията включва всички дрехи, които човек смята, че един изтънчен мъж трябва да има – изчистени панталони с копчета, вратовръзки, якета, пуловери с плетена материя – само, че уникално стилизирани, за да се открояват. Фраковете бяха съчетани с къси панталони и дънки, вталените якета с широки панталони, а пуловерите с боксерки. Ризите са вталени, вратовръзките тесни, маратонките – развързани. Всичко ни напомня за това, което някой, който се „облича“ официално за първи път, би нахвърлил, докато тича през вратата за лекция.
View this post on Instagram
„За мен това е процес на декодиране на марката и от това се надяваме да стигнем до решение“, каза Андерсън пред WWD в интервю преди шоуто. „Опитвам се да се върна към въпроса: Какво е Christian Dior? Не знаех много за Dior, така че по един странен начин е малко като да правиш докторантура. Влизаш и се опитваш да я усвоиш, а след това да я преконфигурираш.“
„Когато влезете в модна къща като Dior, която е толкова известна, не трябва да се страхувате от миналото. Хората искат история от марка, която има история, но искат тя да бъде преоткрита.“ каза още той.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Getty/Instagram