Това лято в програмата на Седмицата на висшата мода бе включена още една модна марка – Fendi, което означава, че един и същ дизайнер представяше две колекции за сезон есен зима. Разбира се, това може да бъде единствено Карл Лагерфелд, който, припомняме, е творчески директор и на италианския бранд от цели 50 години.
Още през февруари Кайзера обяви, че ще включи цяла, пълна колекция в модната седмица за висша мода, посветена на кожата. Още тогава той разказа, че според него подобни дрехи нямат място на подиума на обикновените pret-a-porter ревюта, където марката Fendi се разпознава отлично с визии, в които кожата присъства, но не е основен или единствен акцент. Друг е въпросът дали изобщо модния свят има нужда от толкова много естествена кожа. „Не знам дали ще го правим всеки сезон. За сега не е включено в договора ми и не знам. Твърде зает съм, за да го правя постоянно“, разказва Лагерфелд за бъдещето на висшата мода от Fendi.
Колекцията се състои от 37 тоалета. Между тях имаше предимно палта, наметала и кожени яки и шалове. Но Лагерфелд бе включил и няколко рокли, украсни с пера, в интересни обеми и кройки. Усещането за драматизъм бе засилено от използваните предимно тъмни цветове. Припомняме, че немският дизайнер работи за Fendi от 50 години, а за Chanel от малко повече от 30 години. Юбилеят за италианската модна къща, ще бъде отбелязан с книга със заглавие Fendi by Karl Lagerfeld и в нея ще бъдат поместени множество интервюта, скици и интересни факти за работата на дизайнера в модната къща.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още: