Рик Оуенс представи най-откаченото и лудо модно шоу от всички досега по време на модните седмици. Американският дизайнер, базирал работата си в Париж, по принцип е един от най-дръзките в гилдията и този път дрехите почти не бяха център на внимание. Да, моделите този път носеха свои колеги върху себе си, вместо аксесоари. Това е възможно най-краткия начин, по който може да се обясни това, което се случи във френската столица.
Шоуто на Рик Оуенс бе истински спектакъл, който по нищо не отстъпва на предишни изяви, подписани с името на собствената му марка Rick Owens. Някои от моделите излизаха по традиционния начин, а други носеха на гръб други модели, облечени в дрехи на марката. И разбира се, и този път в това дизайнерско начинание, което граничи с уникален по рода си пърформанс, има заложена идея – послание. И то гласи: “nourishment, sisterhood and motherhood, and regeneration”. На български бихме го превели като „хранене, сестринство, майчинство, възпроизвеждане“.
Идея толкова абстрактна и отнемаща време за възприемане, колкото и самите тоалети. Концепцията за раждането и жените като създаващи живота се промъкна между облекла от органза и коприна с асиметрични форми, наподобяващи недовършени скулптори. И всичко това сякаш напомня, че човешката природа е съвършена в своето несъвършенство. Много медии изтълкуваха тематиката на случващото се и спокойствието на дизайнера по време на ревюто като едно своеобразно „възпроизвеждане“, през което преминава самия Рик Оуенс.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още: