Съвсем наскоро бяхме провокирани от фотосесия нa лондонското списание „10”, което въпреки факта, че излиза по будките само два пъти годишно, успява да създаде разгорещени дискусии.
Фотосесията е в колаборация с Balenciaga и откроява невероятната артистична визия на креативния директор на бранда Демна Гвасалия.
Водещ герой в сюжета е главната редакторка на американския Vogue- легендарната Анна Уинтър. Иконата на модната индустрия поддържа имиджа си и грижливо пази позицията си на първия ред, но след като идеята, че й е време да си тръгне от Vogue доби популярност, тя усилено се опитва да привлече вниманието на най-жестоките си критици- Gen Z.
Как? Разбивайки стереотипи.
„Анна в Берлин”- творението на ексцентричния фотограф Рафаел Блис, любимец на Balenciaga, Stella McCartney и Marc Jacobs, показва „ледената кралица” на модната журналистика в меко казано нестандартна за нея обстановка.
Намираме Анна (или по-скоро неин двойник) да пътува с градски транспорт, да кара колело, да коси трева, да си поръчва дюнер и да изхвърля чувал за боклук ( на Balenciaga, естествено). Шеговита и интересна, фотосесията осигури материал за всички любители на меметата, но определено постави и много храна за размисъл на масата.
Това, което се запитахме ние е: Не е ли всяка модерна жена, прототип на Анна Уинтър в дивото?
View this post on Instagram
Вече сме много далеч от времената, когато жените е трябвало да избират между кариерата и семейството. Въпреки всичко „или/или” начинът на мислене сякаш се е настанил в съзнанието ни и подобни провокации ни карат да се замислим: Дали твърденията, че съвременната жена е комплексен мултитаскър са голословни?
Ами не! Ние следваме принципа на Хана Монтана за „най-доброто от двата свята”. Наблюдаваме работещи и силни жени- финансови директори, маркетингови специалисти и артисти да се разхождат из супермаркета в квартала след работа и да носят кисело мляко в Chanel чанта. Защото могат!
View this post on Instagram
Преди повече от 20 години светът се запознава с 4 именно такива силни, работещи момичета – героините във вечната чиклит класика „Сексът и градът”. Да, към днешна дата сериалът се определя като остарял и абсолютно политически некоректен, но пък носи със себе си същата енергия, която и фотосесията „Анна в Берлин”. Посланието, че да живееш „обикновен” живот във висша мода не трябва да е стигма, а рецепта за един по-стилен и бляскав лайфстайл.
Да бъдеш верен на себе си е единственият тренд, който никога не излиза от класациите. Не забравяйте, че клишетата са такива с причина!
View this post on Instagram
Обществото поставя очертания, които съвсем по реда на нещата- с(т)илните жени не обичат да спазват.
Във времена, когато е много вероятно 9/10 изказани изречения да бъдат обидни за някоя етническа група, сексуална идентификация или личностна интерпретация е трудно да бъдеш искрен и индивидуален без да оставиш следа (позитивна или негативна) у другите. В стремежа към свобода, права и необремененост от социални норми- не осъзнаваме как се заключваме в страх от експресия.
View this post on Instagram
Затова понякога е нужна една Анна Уинтър с косачка да се появи в Instagram фийда ни, за да ни напомни, че нищо не може и не трябва да ни спира да се изразяваме всестранно, дори да не се вписваме в пейзажа.
Осъзнавайки влиянието и заряда, който носи британската редакторка- екипът ни предоставя леко и почти граничещо с абсурда съдържание, което обаче тежи на мястото си. Изключително важно е да намираме вдъхновение в подобни произведения на изкуството, които в същината си носят посланията на бъдещето.
View this post on Instagram
Както самата Анна казва:„ Ако погледнете, която и да е модна фотосесия извън контекста й, ще ви каже какво се случва в света точно толкова добре, колкото заглавие в The New York Times.“
Текст: Наско Фотев
Снимки: Getty/ Instagram