ВИВИАН УОРД (Джулия Робъртс в „Хубава жена“, 1990)
Можете ли да повярвате, че този филм е сниман преди 31 години? Знам, че и вие като мен сте го гледали поне десетина пъти. Най-любим ми е онзи момент, преди Едуард (Ричард Гиър) да заведе Вивиан на опера, когато й дава кутийката с колието и затваря капака през пръстите й – което не е било по сценарий, а импровизация на Гиър. Смехът на Джулия Робъртс е толкова неподправен и заразителен! Също обичам и момента, в който двамата са във ваната, но да не се отклоняваме… Героинята (или антигероинята – кой както си реши, все пак тя е проститутка, която впоследствие става компаньонка и бива издържана от богат бизнесмен) претърпява истински вдъхновяваща трансформация по отношение на стила и затова я включвам в този топ 5.
View this post on Instagram
Вивиан от улицата и елегантността и класата на Вивиан след това са две отделни вселени. Спомнете си предизвикателното й облекло в началото, после бялата рокля с копчета след първия й успешен шопинг, черната рокля от дантела за първата вечеря, кафявата рокля на точки, шапките, ръкавиците, късите панталони в комбинация със сако. А умопомрачителната дълга червена рокля, която носи на опера и която се е запечатала най-ярко в съзнанието ни, е дело на дизайнера по костюми Мерилин Ванс. Тя създава и първия аутфит на Вивиан, който напомня повече на секси бански, извайва тези дрехи буквално по тялото на актрисата, което определя като „тяло мечта“, но без добре очертани талия и ханш. Ванс е номинирана за награда BAFTA за този филм благодарение и на смелостта си – тя пренебрегва желанието на филмовото студио въпросната рокля да бъде в черен цвят. А Джулия Робъртс е трябвало да премине през десетки проби, докато бъде открит точният нюанс червено. Роклята е цяло произведение на изкуството, поради което през 2014 г. е изложена в музея Victoria & Albert в Лондон.
View this post on Instagram
„Първият мъж, когото някога съм обичала, не струваше. Вторият беше по-зле. Майка ми ме наричаше магнит за такива мъже. Ако в радиус от 15 мили имаше един от тях, веднага бивах привлечена от него.“
„Хората те унижават още в момента, в който повярваш, че имаш потенциал.“
„В лошото е по-лесно да се вярва. Не си ли забелязал?“
„Ако забравя по-късно да ти кажа, тази вечер си прекарах наистина добре.“
„Искам приказката.“
View this post on Instagram
Героиня или антигероиня, независимо от интерпретацията, Вивиан Уорд е една от най-емблематичните и запомнящи се роли на Джулия Робъртс. И дори някак е трудно да си представим друга актриса в този образ. Да, приказката и хепиендът са налице, имаме романтична комедия все пак, което автоматично прави историята до голяма степен нереалистична. Но това, което придава истинска стойност на „Хубава жена“, е именно еволюцията на Вивиан, на нейния цялостен стил и поведение, без тя да губи нито за миг от характера и автентичността си.