Класация с най-често купуваните подаръци за Коледа изготвиха от веригата магазини dm. Според данните от първото издание на класацията „dm: Коледен топ 10“ дамска тоалетна вода в ценови диапазон 30-40 лева е най-често купуваният коледен подарък от магазините на най-голямата верига магазини за търговия с дрогерийни стоки. На второ място е подаръчен комплект със система за бръснене на стойност 25-30 лева. В празничния рейтинг попадат и гримове, бои за коса и кремове за лице.
Целта на класацията е да помогне на хората при избора на коледни подаръци. Тя е изготвена на база на продажбите в периода 1-31 декември 2015 г. на веригата за търговия с дрогерийни стоки в България (продукти за лична хигиена, козметика, за бебето, за домашните любимци, за почистване на дома, за здравословен начин на живот и др.)
Парфюми с lifestyle имена
Най-търсените парфюми са във флакони от 50 мл. Това са дамски аромати в категория „lifestyle парфюмерия“. Продуктите носят името на знаменитост или на популярен моден бранд: Дейвид Бекъм, Бионсе, Кейти Пери, Антонио Бандерас и брандове като Guess, Mexx, s.Oliver, Tom Tylor и др. Чрез тях много хора изразяват начина си на живот, следвайки модата и начина на живот на известните личности.
Другата основна категория е така наречената „масова“ парфюмерия. В магазините на dm България тя е представена от брандове като: Adidas, Nike, Playboy, Lamis, La Rive и др.
Комплект със система за бръснене е най-желан за мъжете
На второ място в класацията е категорията „Подаръчни комплекти“. Победителят в нея е комплект за мъже на цена 25-30 лв. Той включва не само модерна система за бръснене на водещ производител, но и гел за бръснене 175 мл. и афтършейв от 50 мл.
Над 100 вида подаръчни комплекти
Победителят в категорията е само един от над 100 подаръчни комплекта, които се предлагат във веригата. Най-търсени са мъжките комплекти, но на голяма популярност се радват и тези за дамите. На второ място в категорията са комплектите за тяло. Те са на цена 10-25 лв. и в зависимост от вида си съдържат комбинации от продукти като: душ гел, сапун, мляко за тяло, скраб за тяло и др.
На трето място са комплектите с парфюм или декоративна козметика. Най-често купуваните са в ценовия диапазон 12-20 лв. „Ароматните“ обикновено съдържат тоалетна вода, спрей дезодорант или рол-он стик. Комплектите с козметика крият в себе си спирали за очи и палитри със сенки.
Много популярни са и сетовете за лице. Най-често купуваните са на цена 12-15 лв. Те могат да съдържат дневен и/или нощен крем, дегримьор, несесер и др.
Повече блясък за дамите
Всяка жена иска да е ослепително красива през празничните вечери. Затова и не е изненада силното присъствие на продукти за красотата в класацията. Веднага след победителите „Парфюми и „Подаръчни комплекти“ се нарежда категория „Грим за очи“, в която доминира ветрилообразна спирала за мигли на цена 9-15 лв. После е боя за коса, цвят „Кестеняво“ за 13-18 лв. На пето място е дневен крем за лице на цена 10-15 лв., като тук явно по-важната цел е да се предпази кожата от зимните студове. Продуктите за красота в класацията се допълват от фон дьо тен цвят „Златен беж“ за 25-30 лв. и от гланц за обемни устни.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Press