MaXXXine: В името на славата

x

„Няма да приема живот, който не заслужавам“, ехти в съзнанието ви, след като излезете от киносалона, където за трети път се срещате с Миа Гот във филм на Тай Уест.  

Шест години след събитията, описани в X, Максин Минкс (Миа Гот), сега блондинка с къдрици и много по-смели амбиции, се премества в Холивуд, придобива хитър агент (Джанкарло Еспозито) и репутация на местна порнозвезда. Решавайки, че е време да достигне ново ниво, тя отива на кастинг за главната роля във филма на ужасите „Пуританка 2“. Демонстрирайки актьорските си умения и гърди пред продуцентите и режисьора Елизабет Бендер (Елизабет Дебики), момичето получава ролята и с нетърпение очаква началото на снимките, пренебрегвайки купоните в „хълмовете“, където нейните приятелки и колеги упорито я канят почти всяка вечер. Отказите да излиза късно се оказват умно решение, тъй като приятелките й се връщат под формата на трупове, жигосани със сатанински символи и разпръснати из околностите. В новините се говори за маниак с прякор Нощния ловец. Самата героиня започва да бъде преследвана от ченгета (Боби Канавале и Мишел Монаган), които искат помощ при разследването на убийството на нейните приятели. Освен това, частен детектив (Кевин Бейкън) е смразяващо настоятелен тя да се срещне с неговия мистериозен клиент. Момичето, което е видяло всичко, не се съгласява на никакви предложения – тя има план да стане кинозведа и ще постигне целта си на всяка цена.



Експлозивната и сензационна продукция излиза в момент, когато дискусиите за цензурата, свободата на изкуството и влиянието на медиите върху обществото са по-актуални от всякога. MaXXXine смело навлиза в тези теми, предлагайки провокиращ мисълта анализ на естеството на славата, експлоатацията в Холивуд и оцеляването. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by MaXXXine (@maxxxinemovie)


Третата поредица от филми на ужасите на Тай Уест с Миа Гот изглежда много по-впечатляваща от предишните: като се започне с актьорския състав, попълнен с забележителни звезди и завършва с много по-богато украсен сюжет. Стилизацията също не е изчезнала: мръсният блясък на 80-те заслепява очите с прически, тоалети и неонови надписи. Камерата заема характерни ъгли, вдъхновени от еротичните трилъри на Де Палма, а на заден план непрекъснато звучи телевизорът проследяващ убийствата на Нощния ловец – съвсем истински сериен убиец, който тероризира Калифорния и околията в продължение на една година.

Трилогията Х си играе умело с поп културните тропи. Заобикаляйки линейния ред, продиктуван от логиката на хронологията, филмите могат да бъдат пренареждани или гледани поотделно. Но точно комбинациите (също произволни и променливи) пораждат обем и спомагат за оформянето на цялостно изживяване. Максин затваря първия цикъл – там, където Пърл се пречупи под тежестта на травмата от войната и неприязънта към майка си, Максин се сбогува със старите обиди и (спойлер от трейлъра!) за разлика от Пърл, наистина стана звезда. Можете да припишете заслугата не само на силата на волята и непоклатимото и Аз, но и на смяната на епохите – еманципацията през 80-те години е по-достъпна, отколкото през 30-те години на миналия век, както и правото на жената да контролира тялото си. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by MaXXXine (@maxxxinemovie)


В многообразието от формални художествени техники е много по-интересно да разгледаме развитието на хоръра и да обсъдим стигмата около жанра. През 70-те години ужасът плаши „скромниците“ и се смята за удоволствие от порнографски характер, през 80-те филмите от този жанр вбесяват вярващите със своите „флиртове с дявола“ – особено в епоха, когато Съединените щати са обхванати от сатанинска паника. Слашър филмите, добили луда популярност през 80-те, все още носят клеймото на guilty pleasure и тийнейджърска радост, освободена от всякакви претенции. Героинята на Елизабет Дебики, режисьорът Елизабет Бендер, обяснява как е възможно да превърнете продължението на ужасите във филмов шедьовър, а от порно актриса в първокласна холивудска звезда. Но си струва да погледнем назад към „X“, за да разберем, че според Уест, ужасът не се нуждае от снизхождение и правото да бъде наречен най-висшето изкуство – достатъчно е да бъде просто кърваво и без всякакви спирачки.



За разлика от Пърл, вместо да се оплаква от незарасналите си душевни рани, Максин предпочита да действа и да се втурне напред – през главите, ръцете и дори гениталиите на други хора, ако се наложи. „Помогни ни да спасим другите момичета“, я молят полицаите. „Може би е време те сами да се спасят. Аз така направих“, е тежък, но и справедлив от гледната точна на Максин отговор. Травмата може да бъде преодоляна, осребрена. Славата съществува в различни измерения, остава само да не пропуснете своя шанс. Създателят на независими хоръри постигна това, което много претенциозни филми не успяха – даде ни филм със силна главна героиня, която не се страхува да мине през всеки и всичко. Тя няма нужда да оправдава желанията и маниите си. „Няма да приема живот, който не заслужавам”, остана нейната мантра докрай. 


Текст: Тереза Восканян

Снимки:Instagram/ПР

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Конвертируем тренч Karl Lagerfeld

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дамска рокля Trendyol

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата
Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Романтично разточителство в петък.

Ако сте пропуснали
Най-четени