Hermès Birkin: Какво е толкова емблематично в нея?
Чантата Hermès Birkin е един от най-луксозните и ексклузивни аксесоари в света. Тя е олицетворение на богатство, статус и величие в света на модата. Въпреки супер високата си цена, търсенето на чанти Birkin винаги надвишава предлагането им за годината. Но ако си мислите, че е твърде лесно да се сдобиете с нея, грешите. За разлика от другите луксозни марки, не можете просто да влезете в бутик на Hermès и веднага да си купите Birkin. Наречете го тяхната маркетингова или търговска стратегия, но вие не избирате Birkin; тя избира вас.
Колко време трябва да се чака?
Няма фиксиран период, а само система за приоритети, базирана на това колко харчите и каква е връзката ви с магазина. Средното време за чакане за чанта Birkin за нови клиенти е около 1 до 3 години или никога, ако бъдат отхвърлени. Редовните клиенти трябва да чакат от 6 месеца до 1 година, докато на VIP клиентите може да се предложи директно поръчка, когато пристигне новата пратка. Независимо дали сте знаменитост или някой от елитното общество, всеки трябва да спазва правилата, определени от Hermès. Дори някои известни личности са имали трудности да се сдобият с Birkin.
Бъркин: Символ на недостъпност и ексклузивност
Една от най-желаните чанти в световен мащаб, дори известни личности и клиенти от елита се затрудняват да се сдобият с такава. Но защо е така? Нека се потопим в ексклузивната стратегия на марката и как тя процъфтява. Ограниченото производство на чантата е една от стратегиите на марката. Всяка Бъркин е изработена ръчно от един-единствен майстор, а Hermès поставя ограничение за бройките, които ще бъдат произведени всяка година. След това бутиците получават само няколко чанти всеки месец, което ги прави оскъдна стока. След това идва строгият процес на подбор на клиентите, при който марката решава дали отговаряте на условията да направите покупката и да носите история със себе си.
Но защо марката прави това?
Чантата Birkin не е просто поредната чанта, а е легитимна инвестиция, която може да се оцени с времето. По този начин, за да запази своята ексклузивност и да я направи желана, марката създава мистика около процеса на покупка. Няма публичен ценоразпис, тъй като марката не ги рекламира или показва в магазините. Не можете да закупите чанта Birkin, тъй като тя се намира във физически магазини само след месеци, а понякога и години чакане. Също така, ако имате VIP привилегии, само тогава магазинът лично ще ви предложи чанта, но обикновено отхвърля купувачите, които я купуват за първи път.
Игра на слава и драма
Модната икона Виктория Бекъм притежава около 100 чанти Birkin, но въпреки това е трябвало да изгради силна връзка с марката с течение на времето. Следващата е Ким Кардашиян, която е трябвало да прекара години в купуване на други продукти на Hermès, преди да получи първата си чанта Birkin. Дори световни икони като Лейди Гага е трябвало да чакат година, тъй като е била купувач за първи път, доказвайки, че марката остава вярна на своя луксозен статус и никога не се прекланя пред никого.
За финал
Емблематичната чанта Birkin е проектирана през 1984 г. и е създадена след срещата на актрисата Джейн Бъркин с главния изпълнителен директор на Hermès, Жан-Луи Дюма. Оттогава тя се е превърнала в кралицата на луксозните чанти с чакащ списък, който се простира повече от година. Наскоро оригиналната чанта Hermès Birkin, която е прототипът за емблематичната линия, беше продадена на търг на Sotheby’s в Париж за рекордната сума от 10,1 милиона долара. Чантата е закупена от частен колекционер от Япония.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Getty Images


Спрете да сте вечно закъсняващи
Хороскоп за седмицата 01.12.2025 – 07.12.2025
Заслужава ли си Черният петък?


