„Луксът не крещи, той нашепва“ – Албер Елбаз
С внимание следим, какво се случва в света на модата. Ревютата на любимите ни марки, последните новости около поредната смяна на дизайнери, тенденции, стрийт стайл… Но нещата не са само това, модата е навсякъде и е един от най-свирепите бизнеси. Винаги съм твърдял, че тя е много повече от поредната дреха или аксесоар. Покрива всички сфери на живота ни, дори любимите ни лакомства понякога са продукт на стратегия, която ни кара да се чувстваме модерни или cool.
Колко от нас осъзнават това е съвсем друга тема, но модния бизнес е прострял плътна сянка и върху местата в които отсядаме по време на почивка или бизнес пътуване. Много от имената на марките виждаме и върху фасадите на луксозни хотели, окичени с по няколко звезди. Всички знаем, че луксозните брандове отдавна са част от портфолиата на големите модни концерни, а бизнесът си е бизнес и фактите са си факти. Не съм маниак на луксозните почивки, бил съм и в петзвезден хотел и на палатка. Всяка от тези толкова различни опции има своя чар. Вероятно някои от вас ще кажат, че точно сега, по време на криза тази статия е крайно неуместна, но какво ни пречи да помечтаем и да се запознаем с няколко от тези луксозни опции. Да бъдем оптимисти, а и за да разберем дали нещо ни допада или не трябва да сме го преживели. Нали?
Bulgari
View this post on Instagram
Започвам с тази марка, защото съм пристрастен, признавам си. Вероятно знаете, но да припомня – упорито се твърди, че основателя на бранда за бижута е българин. Марката притежава няколко хотела на различни географски дестинации: Лондон, Рим, Дубай, Бали… Въпреки различните локации бранда адаптира успешно характерни културни особености на конкретното място с личната си естетика. Всеки хотел е като бижу от различна колекция със свой собствен блясък. Всяко от тях предлага както и запомнящи се мигове на релакс и изследване на нови туристически дестинации, така и условия за бизнес срещи.
Versace
View this post on Instagram
Въпреки, че италианската модна марка бе закупена от Майкъл Корс в края на 2018, разпознаваемите й символи са запазени и днес, далеч извън модния подиум. И като казвам далеч то наистина е така – чак до бреговете на Златния бряг на Австралия. Palazzo Versace не страда от скромност със своите три ресторанта, всички с награди, спа, което носи усещането за убежище, съпътствано от фитнес център и обособено пространство за срещи и разбира се бутик. Към това трябва да добавим и мястото за сватби, позволяващо присъствието до 500 гости. Има обаче две предложения, които наистина отличават този хотел. Едното е Rolls Royce, който е на ваше разположение и може да ви отведе до желаното място. Ако очаквате това да е просто луксозна кола, то ще бъдете излъгани. Почеркът на Versace присъства и тук, целият интериор е изграден върху характерни елементи на марката, включително и ароматизаторът за купето. Второто е частното яхтено пристанище, на което гостите могат да акостират докато се възхищават на вечерята в някой от ресторантите. Знаете, че италианците ги умеят тези неща, вероятно затова Versace е първият моден бранд със собствен хотел от 2000 г. Именно с този хотел!
Armani
View this post on Instagram
Популярната модна марка с няколко линии е една от любимите не само на младото поколение. Италианският орел е разперил криле и върху горещите пясъци на Дубай. Хотелът заема десет етажа от небезизвестната кула Burj Khalifa, за която се твърди, че е най-високата архитектурна конструкция в света със своите 828 метра. Представяте ли си само гледката, която се разкрива от всеки от десетте етажа? Разпознаваме почерка на бранда от обзавеждането: от стаите, през ресторантите, та до разтапящия те от удоволствия спа център и басейн разположени сякаш в небето. Всеки се досеща, че бутиците на марката също са намерили място – за да изградиш такъв моден бизнес ти трябва нещо повече от нюх. Най-впечатляващото обаче е личният мениджър съпътстваш престоя на всеки гост. Той ви помага да организирате по най-добрия начин престоя си, без значение дали става въпрос за грижи за децата или за избор и резервация на културно събитие.
Ralph Lauren
View this post on Instagram
Един от емблематичните американски дизайнери, стартирал кариерата си с мъжки вратовръзки, завърза истинска бизнес история, в която важна глава е Round Hill Hotel & Villas. Ризортът е разположен под слънцето на Ямайка върху 110 акра и е изграден от кокетни вили с вътрешен балкон и гледка към Карибско море. Интериорният дизайн очаквано е свързан с дизайнерската линия на марката Home Collection, която е съвременна версия на класическия буржоазен американски стил. Курортът предлага уелнес център както и спа, които са разположени по протежение на частен залив и се намират в имение на бивша плантация от XVIII век. Няма как да пропуснем кулинарните изживявания преоткриващи най-доброто от месната кухня по органичен начин. Тя се придържа и към веганския и вегетарианската концепция за природосъобразен живот. Можем да се насладим и на дейности като разходка с лодка със стъклено дъно, гмуркане с шнорхел, тенис, голф или йога на открито.
View this post on Instagram
Модните марки откриха и друга възможност за налагане на идентичност без да правят крупни капиталовложения. Логичният бизнес ход в тази посока е сътрудничеството със вече изградени и функциониращи хотели. Проектирането на апартаменти и стаи или изграждането на спа център са възможности, от която няколко модни марки се възползваха. От своя страна хотелите имат възможност да предложат нещо неповторимо и то в рамката на разпознаваемата си идентичнос, която са изградили. Ето и любимият ми:
Dior
View this post on Instagram
Този апартамент не случайно се намира в Regis Hotel – Ню Йорк. След големият успех на колекцията New Look в Европа мосю Диор превзема и сърцето на страната на неограничените възможности. Пространство е създадено с вдъхновение от прословутата елегантност на дизайнера. Мраморното фоайе е връзка между всекидневната и спалнята, в които витае духа на едни отминали аристократични времена. И за да бъде всичко прецизно създадено, като всеки шев на марката, хотелът предлага на гостите иконом. Той откликва на всички нужди и то в 24-часов режим, колко хубаво звучи само! Хотелът притежава и оригиналната колекция на известният американски магнат Джон Джейкъб Астор IV. Тя е в експозиция зад изящни витрини, но достъпът до нея е напълно възможен. Дори да сте в меките завивки с етикет Dior, досегът до всяка книга е лесен благодарение на Kindle.
Други дизайнери и марки, които се включват в тази игра са Даян вон Фюрстенберг, покойният вече Карл Лагерфелд, козметичната марка Shiseido. И сега някой да оспори, че модата е само облекла и аксесоари! Освен сериозен бизнес тези локации са и средство за налагане на собствена идентичност, гъделичкайки умело желанието ни да бъдем поглезени. Е, всяко удоволствие си има цена – знаем го, така че проверете наличностите по банковите карти.
Текст: Константин Стойнов
Снимки: Instagram/Unsplash