Много задачи, малко време за изпълнение. Вероятно тази ситуация ви е позната. Решихме да потърсим решение на това как най-ефективно да разпределим работните си ангажименти, за да можем да приключим с всичко не обходимо навреме, без да сме под постоянен стрес.
Съветите на Дан Кенеди успяват да уловят всички разсейващи фактори и да ги поставят на заден план в сравнение с настина приоритетните задачи. Като човек, който през последните 25 години пътува по целия свят и провежда професионални лекции и тренинги, той е успял да извлече максимума от тях.
Игнорирайте телефона си
Трудно постижимо, но важно за повишаването на ефективността при работа правило. Необходимо е да се научите да се освобождавате от тиранията на телефона и пълния контрол на електронната поща. Ако непрекъснато отговаряте на позвъняванията, постоянно ще се разсейвате от текущите задачи, по които работите. И така предоставяте контрола върху времето си неизвестно на кого, и в резултат на това свършеното количество работа е доближава до нула.
Минимум делови срещи
Много бизнес лектори съветват да се организират делови срещи, и това е съвсем правилно. Но практически никой не говори за това, че е небоходимо да се съкратят, без да губите ценно време. Трябва да използвате всякакви начини да съкратите времето за провеждане на такива срещи до минимум. Необходима ви е ясна тактика за провеждането на подобни заседания, за да избегнете загубата на време. Ако вече сте насрочили такива, не говорете за времето и летните отпуски, а се съсредоточете върху въпросите, които конкретно трябва да се обсъдят.
Абсолютна пунктоалност
Ако уважавате времето си и искате и другите да гледат по същия начин на него, трябва да действате с абсолютна точност. Бъете винаги на точното място, в точното време и без дори минимални закъснения. Когато започнете да се държите по този начин, то ще получите и пълното право да изисквате от останалите те също да ценят времето ви, както вие сте постъпвали с тяхното.
Съставяне на списъци
Нито една система за планиране на времето не може да мине без съставянето на списъци. С каквото и да се занимавате, всички важни дейности и цели се нуждаят от подреждане. Възможно е да сте „свобдна натура“, която смята, е всевъзможните списъци единствено ограничават. Но всъщност нещата стоято по съвсем различен начин. Колкото повече дребни детайли си записвате, толкова по-малко ще ви се налага да ги съхранявате в главата си. Така ще дадете възможност на ума си да се занимае с действително важните и нужни дела.
Съветите на Дан Кенеди, може би звучат малко крайно, но определно са ефективни. Без да се ограничат дребните, „изяждащи“ време дейности, няма как да бъдет изпълени наистина съществените работни задачи.
Текст: Ивайла Влахова
Снимки: Press
Вижте още: