Знаете ли, че професионалната автобиография (CV) е създадена през 1482 г. не от кого да е, а от Леонардо Да Винчи? Сериозно. И докато оформлението ѝ претърпява промени през вековете до днес, то много от убежденията ни по отношение на работата не са. Като например …
Съществува кариерна пътека и ако промените нещата и поемете в друга посока никога няма да намерите правилния път за връщане. Звучи повече от злокобно, нали? Добрата новина е, че няма общо с реалността. Идеята за единствена правилна „посока“ е остаряла, според експертите единственото, което може да предизвика е страх от инициативата за нещо ново. А промените се случват постоянно.
Запомнете: Дори да се почувствате „заседнали“ на длъжност или индустрия след направена промяна, винаги можете да излезете от тази неподвижна ситуация като „раздвижите“ нещата с курсове, търсене на нови контакти и като си представите себе си като най-добрия кандидат за следващата си крачка напред.
Необходимо е да сте на мениджърска позиция, за да ви припознаят като „лидер“ на работното място. Не. Ни най-малко. Първо между мениджър и лидер няма непременно знак за равенство. В съвременните условия, идеята за водещите фигури на работното място се променя. Благодарение на поколението на новото хилядолетие се трансформира коренно начина на възприемане на мениджмънта. Всъщност 83% от представителите му вече се смятат за лидери, според направени миналата година изследвания.
Деловият аутфит е само блейзери и панталони… Ако това ви допада и ви е по вкуса, добре. Но ако не е, не бива да се чувствате „заключени“ в рамките на офисното облекло. Според експертите най-важното, което можем да научим е с какво най-авторитетните хора в компанията се обличат и да интерпретираме това по начин, който приляга на самите нас.
Постигането на успех е възможно единствено, ако поставите кариерата си на върха на списъка си с приоритети. Сигурно ви се е случвало да се почувствате ужасно, защото някой ваш колега или шеф работят непрекъснато. Усърдната работа няма нищо общо с това да работите всяка минута. Всъщност, повечето експерти са единодушни, че истинската почивка и преместването на вниманието върху други интереси в крайна сметка ви прави по-добри, по-щастливи и по-продуктивни на работното място. Така, че планувайте нещо различно за следващите събота и неделя.
Текст: Ивайла Влахова
Снимки: Pixabay
Вижте още: