Наричат го „детето чудо” на модата, защото е роден през 1984 година, занимава се с мода от 1999 година и преди да е навършил 30 години, името му се нарежда сред тези на най-талантливите и прочути дизайнери. И докато на повечето от нас тези факти звучат твърде невероятно, за Алекзандър Уанг това накратко е просто част от биографията му.
Той е американец с азиатски корени. Детството си прекарва в Лос Анджелис, а през 1999 година се записва на летни курсове по дизайн в известния колеж Central Saint Martins в Лондон. През същата година показва колекция собствени тоалети на сватбата на по-големия си брат. На 18-годишна възраст се премества в Ню Йорк, където започва обучението си в престижния университет Parsons.
Само след две студентски години Алекзандър решава да напусне учебното заведение, за да се отдаде на работата върху лейбъла, носещ собственото му име. За младия дизайнер модният свят вече е познато поле за действие и много от тайните в индустрията не са тайна за него. През 2002 година Алекзандър Уанг е работил в известния магазин Barneys New York. До 2005 година той вече е бил стажант при Mark Jacobs, Vogue, Teen Vogue и Derek Lam.
Именно през същата година той започва да пресъздава собствената си идея за мода. Първоначално се съсредоточава в дизайна на кашмирени пуловери и когато е едва на 23, през 2006 година, той поставя началото на марката Alexander Wang. През следващата година е представена и първата пълна колекция на модната седмица в Ню Йорк, която оставя модните критици буквално без думи. През 2008 година Уанг печели престижната награда на модната асоциация CFDA на стойност 200 000 долара в подкрепа на успешното му бизнес начало.
Уанг е известен с любовта си към черния цвят, а характерният му стил се изгражда върху изразяване на женствеността с доза мъжко излъчване и завоалиран бунтарски дух. Жената на Alexander Wang е смела, облечена в дрехи, с които да се забавлява, движи и работи едновременно. Смесват се прозрачни елементи и плетива с неочаквани детайли. Самият дизайнер признава, че модата трябва да го забавлява и обикновено чувството му за хумор си проличава и в крайния резултат на творческата му работа. Собствените магазини на марката вече са отворили врати по целия свят – от САЩ до Китай. Уанг създава мъжка и женска колекция, както и по-нисък клас дрехи и аксесоари, носещи името Т byAlexanderWang.
В края на 2012 година Алекзандър Уанг бе поканен да заеме поста на творчески директор на френската модна марка Balenciaga. Предшественикът му Никола Геские бе начело на модната къща в продължение на 15 години, а на тази смяна първоначално бе гледано с голяма доза скептицизъм. Очакванията, че Уанг няма да се справи с различните изисквания на френската мода, не се оправдаха. Още тогава собственикът на марката Balenciaga, Франсоа Пино, сподели, че предпочита на този пост да застане млад човек с познания от различни култури и талант да прави висша мода. Между двете марки, които дизайнерът създава паралелно, има общи черти – любовта към обемите и монохромните цветове.
За по-малко от десетилетие, Алекзандър Уанг успя да създаде собствената си империя и със същата енергия да работи за френската марка Balenciaga. Той успя да покаже, че модният свят е необятен и също толкова достъпен, а в него има място за онези млади хора, които се осмеляват да работят в унисон с таланта си и да се борят за мечтите си.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: БГНЕС