Франко Гоби е звезден фризьор, чието име може и да не сте чували, но чиято работа със сигурност сте виждали. Роден в Италия, Гоби навлиза в света на модата още като тийнейджър, а днес в портфолиото му се отличават корици на Vogue, Elle, W, Harper’s Bazaar, Numeró и V, както и рекламни кампании на Prada, Pucci, Ferrari, Dsquared, Max Mara, Etro, Moschnio, Givenchy и още, и още.
След години опит в индустрията (и една вълнуваща любовна среща), Гоби решава да създаде Fragile Cosmetics – собствен бранд козметика за коса и тяло. Разказа ни за него, демонстрирайки ефекта му на специално събитие на Christian of Roma и Alchemista – мястото където може да откриете всички продукти от серията.
А в следващите редове са няколко въпроса и отговора, които успяхме да си откраднем от талантливия и харизматичен Франко Гоби.
Вижте тази публикация в Instagram.
Г-н Гоби, прочетох някъде, че сте започнали да работите като фризьор на 14 години. Как развихте любовта си към блясъка на толкова ранна възраст?
Още като дете бях привлечен от неща, свързани с естетика и креативност.
На млади години бях запален по японските манга, а по-късно открих, че много ме интригуват различни, екстравагантни хора. Щом получих възможност да вляза в салон за красота, започнах да разглеждам модни списания и видях изображения на фантастични жени, и така се запалих по идеята да мога да трансформирам тези жени в нещо мое, както правех с Барбито на братовчедка ми.
Помните ли първия път, когато видяхте нечия прическа и си помислихте „Уау!“?
Спомням си деня, когато отидох в общностния център на MUTOID WAIST COMPANY – англосаксонска киберпънк група, поканена да присъства на авангардния театрален фестивал в моя град – и видях както жени, така и мъже с абсолютно футуристични прически.
Казах си „УАААУ!“ – бях поразен от момента и оттогава следвах тази група, докато не станах неин интегрален член за 2 години.
Вижте тази публикация в Instagram.
Творили сте с невероятни модели – Бела Хадид, Лайла Мос, Витория Черети (за да споменем само някои от по-скорошните). Какво е най-вълнуващо за Вас, когато работите с толкова разпознаваеми лица?
Когато работя с много влиятелни и известни личности, това е професионално удовлетворение, което носи резултати в начина, по който се възприемат професията и талантът ми.
Но много често предпочитам да работя с по-малко известни и по-малко сложни модели, за да изградя нещо футуристично, сякаш е бяло платно.
Когато мощни модни марки си сътрудничат с Вас (б.р. Франко Гоби работи с Prada, Armani, Ferrari, Pucci, Dsquared.), позволяват ли Ви да разгърнете творческата си визия, или е повече: „Ето задачата, направете това“?
Всички марки, които ме канят за сътрудничество, имат много конкретна посока за всеки проект, определяйки какво искат да комуникират. Следователно екипът се подбира според образа, който искат да предадат. Моята роля е да интерпретирам техния образ на жената, спазвайки насоките и стилистичните кодове, правейки го по моя начин, като предлагам собствена интерпретативна визия.
Вижте тази публикация в Instagram.
Вижте тази публикация в Instagram.
Предполагам, че след всички тези години работа с хиляди продукти и хиляди хора, е било естествено за Вас да създадете Fragile Cosmetics (наличен в Alchemista). Разкажете ми повече за това.
Fragile Cosmetics дойде след много години сътрудничества с марки от различни жанрове и след като съм изследвал по-артистична страна на нещата, като проекта FRAGILE BY FRANCO GOBBI, който по-късно доведе до книга, публикувана от Daniani Editore, и пътуващи изложби, които говореха за крехкостта и регенеративната сила на жените в тяхната връзка с Майката Земя.
Точно в този момент преминавах през труден личен период, вследствие на начина ми на живот.
Случайно срещнах Мануела Афатато и веднага се влюбих.
Разбрахме, че имаме силни общи ценности и че можем да ги направим осезаеми, комбинирайки талантите си. Създадохме Fragile Cosmetics, водени от обща нужда: като мъж и жена, като любители на дизайна, като любители на здравето и красотата в хармония с природата – нещо фундаментално за нас. Това е нашият мечтан бизнес модел.
Нейният подход към превръщането на моя опит като фризьор и естетиката на Мануела в нещо осезаемо, в хармония с основните ни ценности, беше главната причина за този избор.
От самото начало Мануела внесе естетическа визия – с материали и оттенъци, представящи семпъл и съвременен стил, изследвайки форми и давайки както стилистична, така и сетивна подкрепа на формулите, които аз впоследствие щателно тествах и одобрих, гарантирайки, че нашите продукти да бъдат избрани от нашите дистрибутори.

Мастърклас на Франко Гоби в Alchemista
Една от ключовите думи на Fragile Cosmetics е genderless – защо това беше важно за Вас?
GENDERLESS за Fragile Cosmetics е просто представяне на любовта, която отличава много хора с различни ориентации, без разграничение – както между мен и Мануела.
Устойчивостта е много актуална и дори донякъде trendy. Каква е допълнителната стъпка, която трябва да се направи, за да бъде тя интегрирана истински в основните ценности на Вашата марка?
За нас, марките от ново поколение, да бъдеш устойчив изглеждаше почти даденост. Но изисква различен подход, за да бъдеш наистина устойчив. След като изучихме подробно всички аспекти на тази фундаментална ценност, се ангажирахме с много строга верига на доставки, за които устойчивостта е основна ценност – като алуминиеви туби, рециклирана хартия Favini, стъклени буркани и др.
Но очевидно това не ни беше достатъчно, затова задълбочавайки се, потърсихме какво има най-голямо въздействие върху околната среда, и както често се случва, най-очевидният отговор винаги е печелившият: намаляване на производството. Следователно ние създадохме ефективно мултифункционални продукти, които могат да бъдат използвани по различни начини от различни хора – основни продукти, които могат да заменят много ненужни и неразбираеми за потребителите артикули. Така че, по същество, създадохме линия продукти, които могат да задоволят всички нужди на рутината за грижа за косата без излишък. Тоест успяхме да намалим въздействието върху околната среда, като намалихме и опростихме производството.
Вижте тази публикация в Instagram.
Вижте тази публикация в Instagram.
Няколко въпроса за самия Вас… Любимото Ви място да бъдете в неделната сутрин?
Поради работата ми неделя за мен няма, но когато имам късмета да съм свободен, прекарвам релаксиращо време със семейството си.
Вашето ежедневно облекло е:
Екстравагантно–комфортно, с щипка елегантност.
Въпросът на Fashion Inside: Назовете 3 неща, които са INSIDE, и 3 неща, които са OUTSIDE за вас в момента – в красотата, модата, културата и живота като цяло.
Никога не ми харесва да диктувам кое е INSIDE или кое е OUTSIDE тренда, но ако трябва да дам три съвета, те биха били следните:
– Изразявайте индивидуалните си вкусове.
– Опростявайте и стилизирайте косата и грима си с индивидуална, но не прекалено сложна визия.
– Смятам демонстративността във всякаква форма за вулгарна, затова: OUT.
Текст: Наско Фотев
Снимки: Instagram/ ПР

Симона Ферари: „Villa Paradiso e повече от Dolce Vita“
Clos Biblioteque – да затвориш история в бутилка
Николай Божилов: българският посланик на European Upcycling Exhibition