„Истинският лукс е да казваш това, което мислиш“
Да изградиш стабилна империя не е лесна работа, а да изградиш устойчива на времето модна империя – това вече граничи с мит, в който малцина разписват своите имена. Днес една жива легенда, Джорджо Армани, навършва 87 и продължава да очарова нас, любителите на стила с всеки моден сезон. Освен естет той притежава и орловият поглед на хладнокръвен бизнесмен. Царствената птица прелите през няколко от логата на различните линии. Неговият бизнес се простира не само в света на облеклото, където успешно съжителстват различен ценови клас облекла и аксесоари.
View this post on Instagram
Парфюми, няколко кафенета и ресторанта, мебели и аксесоари за дома, шоколадови бонбони Armani Dolci, книжарница, както и няколко хотела по света. И това ако наистина не е империя? Всъщност философията на този успех не е никак сложна – дизайнерът смята дисциплината и издръжливостта за най-ценните си качества.
„Разликата между стил и мода е в качеството“
Джорджо Армани трупа опит, в продължение на десет години, като дизайнер за Нино Черути и Емануел Унгаро. През 1974г., на 40 години, създава първата си самостоятелна колекция. Любопитен факт е, че тя е адресирана към мъжете.
View this post on Instagram
Името на дизайнера придобива широка популярност след костюмите създадени от него за Ричърд Гиър в лентата „Американско жиголо“ през 1980 г. Тогава младият актьор затвърждава славата си на секссимвол, не без помощта на своята костюмография.
View this post on Instagram
Въпреки прецизността на мъжките облекла Армани не пренебрегва и дамите. Критериите за съвършена прецизност, комфорт и дизайн неподвластен на времето са абсолютно релевантни за всеки продукт.
„Да изглеждаш секси е въпрос на увереност. Това е състояние на духа“
Това изказване разкрива по неоспорим начин причината за голямата популярност на марката, без значение от възрастта и финансовите възможности. Облекло от някоя от линиите Armani карат всеки човек да се чувства специален и уверен по един толкова комфортен начин.
Орловият поглед на дизайнера не подминава и пазарната нисша за деца до 14-годин, като и тук следва вярно своята творческа идентичност.
View this post on Instagram
Изкачвайки се уверено по модната стълба Джорджо Армани достига и нейния официален връх. През 2005 г. представя първата си колекция висша мода за сезон пролет-лято с подписа Armani Prive. Дори и на най-високият моден връх моделите на дизайнера няма как да бъдат сбъркани. Изящна женственост в деликатна цветова палитра и изваяна форма лишени от натрапчива театралност и с брилянтно технологично изпълнение.
„За да създадете нещо изключително, вашето мислене трябва да бъде непрекъснато фокусирано върху най-дребните детайли“
Една от големите заслуги на твореца, според специалисти в модата, е неговото разбиране на нуждите и на мъжете, и жените от повече практичност. Това обаче не минимализира фокуса върху съвременната естетика. Като реконструира сакото и го адаптира към съвременните нужди и на двата пола, той създава неподвластна на времето елегантност. Тя отчетливо резонира през годините и в цялата продуктова гама на модната къща.
В продуктовото му портфолио откриваме и един любимите образи на всички генерации – тишъртът. Очевидно той заема специално място в сърцето на дизайнера!
„Винаги съм мислел за тишърта като за Алфа и Омега на модната азбука.“
Какъв е Джорджо Армани, дизайнер или бизнесмен? От казаното до тук очевидно и двете, но няма как да не спомена и филантропската му дейност. С началото на пандемията от COVID-19 той бе един от първите, които подаде ръка, като направи дарение от над 1 милион евро на няколко болници, които се намират в най-засегнатите райони от болестта в Италия. Той обяви още, че фабриките в родината му преустановяват производство на облекла и започват да шият защитни маски и дрехи за медиците борещи се с вируса. Тези факти няма как да не спечелят и човешкото уважение на нас, модните фенове.
Полетът на италианския орел продължава, а ние очакваме с нетърпение неговия следващ моден „улов“!
Текст: Константин Стойнов
Снимки: Getty/ Instagram