Какво ли е усещането да имаш кариера на модел, благодарение на която в рамките на две десетилетия да бъдеш лице на над 1000 корици на списания? След това да основеш собствена марка бельо, а когато всички си мислят, че с моделската ти кариера нещата са към приключване – да се появиш в рекламната кампания на Dolce&Gabbana за есен-зима 2014/2015. Клаудия Шифър знае отговорите на всички тези въпроси, а и на много други. Родена е на 25 август 1970 година в Германия, но първото си признание в света на модата тя получава в съседна Франция. Трите езика – английски, френски и немски, тя говори с еднаква лекота – качество, което особено в началото на 90-те помага за разбирането на многото различни аспекти на модата.
Кариерата ѝ започва с едно пътуване до Париж, където скоро след първите си моделски опити тя се появява на корицата на ELLE. Резултатът – публиката приема лицето ѝ повече от добре. Следва участие в една от най-разпространените рекламни кампании на GUESS от началото на 90-те. Оказва се, че марката получава истинската си известност именно заради Клаудия Шифър като нейно рекламно лице. Карл Лагерфелд не пропуска да превърне Клаудия в лице на CHANEL, а цели 17 години след първите снимки за френската марка, дизайнерът снимка русия модел със сини очи в рекламна кампания на Dom Perignon.
Със своите 181 сантиметра височина Клаудия се чувствала подтисната в училищните си години, без дори да подозира какво означават тези „размери“ като добавка към типичното ѝ северно-европейско излъчване, руса коса и сини очи. Клаудия влиза в модния свят, превръщайки се в един от супермоделите на 90-те. Заедно с Кристи Търлингтън, Ел Макферсън, Наоми Кембъл и Синди Кроуфорд, тя става легенда. През 2002 година Forbes изчисляват състоянието ѝ на 38 милиона евро.
Вниманието към Клаудия до този момент никак не е без основание. През 2012 година Guess празнуват своята 30-а годишнина, канейки я да бъде рекламно лице в поредната порция черно-бели кадри за рекламната си кампания. Клаудия е един от най-големите фенове на италианската марка Prada. Освен с модните си пристрастия, феновете ѝ я познават като посланик на добра воля към UNICEF. Една любопитна подробност относно любовния ѝ живот са кратките връзки с Бон Джоуви и принц Алберт на Монако. Днес Клаудия навършва 44 години и въпреки огромната конкуренция от модели, които са поне два пъти по-млади от нея, тя не е загубила своята харизма и влиятелното си присъствие. Напротив, името Клаудия Шифър ще остане завинаги в модната история. Защото, за да се разкажат две десетилетия индустрия без споменаването на това име, би било твърде непрофесионално.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още: