Каква е първата ви асоциация, когато чуете „Burberry”? Почти сме убедени, че е „бежово каре”. Не се изненадвайте, че познахме, британската модна къща е световно известна именно с това.
Има обаче и още нещо, с което може да свързвате бранда – неговите нови еко инициативи. Да, знаем, че е различно от модата, но е не по-малко значимо от нея. И отново – да, напоследък всички говорят за „спасяване”, „рециклиране”, „опазване”… Това са теми, по които трябва да се говори. Много да се говори! И да се действа…
От есента на 2018-та Burberry се присъедини към големия брой модни марки, които в последните години предприеха сериозни и отговорни стъпки към опазване на околната среда. Първата крачка, която брандът направи, е да преустанови използването на животински кожи в колекциите си. Което е повече от похвално!
След първата стъпка към промяна от тяхна страна, ние решихме да насочим отново поглед към Burberry и да разберем какви са целите им за настоящата година.
Открихме, че според докладите на компанията, до 2025-та година ще се спре използването на пластмаса за опаковане на всички продукти от марката. И по-точно – до шест години, всички опаковки, които Burberry използва ще бъдат направени от материали, подходящи за повторна употреба, рециклиране или компостиране.
Към настоящия момент брандът е спрял ламинирането на етикетите и пликовете си. Планът е досегашните покрития, пазещи от дъжд, върху еднократните чанти да бъдат изработвани от поне 30% биопластмаса, която може да се компостира.
До края на годината пък марката планира да замени всички пластмасови закачалки, използвани в луксозните бутици, с техни еко-наследници. Наличните пластмасови да бъдат изпратени за рециклиране.
Тези стъпки може би изглеждат малки за такава мащабна компания, особено в модната индустрия. Истината обаче е, че само с елиминирането на ламинирани опаковки и пластмасови закачалки Burberry ще спести на планетата около 29 тона пластмаса. При това до края на 2019!
Радваме се на всяка крачка към промяна и очакваме следващите им иновативни решения! А до тогава – ние също можем да бъдем двигатели на промяна и подобно на големите брандове да започнем (ако все още не сме) да печелим своите малки битки в борбата със замърсяването.
Текст: Ани Георгиева
Снимки: Pinterest