Burberry и липсата на едни 29 тона… пластмаса

x

Каква е първата ви асоциация, когато чуете „Burberry”? Почти сме убедени, че е „бежово каре”. Не се изненадвайте, че познахме, британската модна къща е световно известна именно с това.

Има обаче и още нещо, с което може да свързвате бранда – неговите нови  еко инициативи.  Да, знаем, че е различно от модата, но е не по-малко значимо от нея. И отново – да, напоследък всички говорят за „спасяване”, „рециклиране”, „опазване”… Това са теми, по които трябва да се говори. Много да се говори! И да се действа…

От есента на 2018-та Burberry се присъедини към големия брой модни марки, които в последните години предприеха сериозни и отговорни стъпки към опазване на околната среда. Първата крачка, която брандът направи, е да преустанови използването на животински кожи в колекциите си. Което е повече от похвално!



След първата стъпка към промяна от тяхна страна, ние решихме да насочим отново поглед към Burberry и да разберем какви са целите им за настоящата година.

Открихме, че според докладите на компанията, до 2025-та година ще се спре използването на пластмаса за опаковане на всички продукти от марката. И по-точно – до шест години, всички опаковки, които Burberry използва ще бъдат направени от материали, подходящи за повторна употреба, рециклиране или компостиране.

Към настоящия момент брандът е спрял ламинирането на етикетите и пликовете си. Планът е досегашните покрития, пазещи от дъжд, върху еднократните чанти да бъдат изработвани от поне 30% биопластмаса, която може да се компостира.



До края на годината пък марката планира да замени всички пластмасови закачалки, използвани в луксозните бутици, с техни еко-наследници. Наличните пластмасови да бъдат изпратени за рециклиране.

Тези стъпки може би изглеждат малки за такава мащабна компания, особено в модната индустрия. Истината обаче е, че само с елиминирането на ламинирани опаковки  и пластмасови закачалки Burberry ще спести на планетата около 29 тона пластмаса. При това до края на 2019!



Радваме се на всяка крачка към промяна и очакваме следващите им иновативни решения! А до тогава – ние също можем да бъдем двигатели на промяна и подобно на големите брандове да започнем (ако все още не сме) да печелим своите малки битки в борбата със замърсяването.


Текст: Ани Георгиева

Снимки: Pinterest

 

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата

Коктейлна рокля Dawnana Regular Fit от ROTATE

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дамска чанта CP120 Черен от Coach

  Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Дяволът е в детайлите.

Ако сте пропуснали
Най-четени