Както традицията повелява, в началото на април „Дибла“ събира 100 от най-успешните и изявени родни дизайнери и ги среща с представители на някои от най-влиятелните и разпознаваеми фирми в бранша у нас. Събитието, което безспорно е една от най-успешните и значими инициативи на Платформата, идеално олицетворява основния ни стремеж – да доближаваме дизайна до бизнеса, да подобряваме общуването между професионалистите от гилдията при създаването на нови партньорства с фирми производители в сферата на интериорните решения.
Форума открихме тържествено по време на официалната вечеря с представянето на Годишния каталог на „Дибла“ – „Най-доброто от интериорния дизайн за 2018“. Той е и нашият подарък към всички участници в „Дизайнът е повече от хората“, защото нагледно демонстрира ръста на българския дизайн и по елегантен и стилен начин дава публичност на таланта и постиженията на родните проектанти. Всеки от присъстващите творци получи и рекламни комплекти с мостри и каталози от фирмите партньори.
Вторият ден започна тежко – в резултат на твърде весело завършилата предишна нощ… Простихме типичните за хората на изкуството небрежност по отношение на часовника и открихме представителния блок с 13 фирми. Основна задача на Националния форум е да запознае активните дизайнери с новостите и актуалните тенденции, които най-перспективните компании, предлагащи продукти и услуги в сферата на интериора, ще наложат през годината. На всяка от фирмите участници бяхме поверили по 20 минути в рамките на които да запознаят убедително публиката с предимствата и особеностите на новите си изделия. Верни на професионализма и високите си стандарти на работа, представителите на фирмите привлякоха и най-важното задържаха вниманието на дизайнерите, и успяха да оставят трайни и положителни впечатления у слушателите.
„Оргахим“ ни пренесоха в света на приключенията, представяйки серията си бои Spirit, силно заредена с авантюристичен дух. Дизайнерите проявиха интерес и към Deko – покритие от мраморна фракция с голяма дренажна способност и устойчивост на натоварване и триене. От фирмата предвиждат и лоялна програма с отстъпки за проектанти.
От „БИОборд“ се погрижиха да ни е свежо и зелено със своите оригинални и новаторски рекламни пана от растителност, трайни интериорни решения от скандинавски мъх – който, всъщност, идва в най-разнообразни цветове – за стени, колони и тавани. Идеите са подходящи и за най-мързеливите – не искат поливане и светлина, антистатични са, а като плюс и хипоалергенни!
„Икор“ ни изненадаха с новия си продукт – декоративни пана и покрития от смола, фибростъкло и естествени пълнители с вид на ламарина, тухли, бетон, старинна орнаментика… – 6 колекции с над 300 модела, с широка функционалност и разнообразно приложение!
Хората от „Рока“ предложиха на дизайнерите тест, който да им помогне да определят професионалния си типаж. Показа ни продуктовия си каталог Roca App – приложение за смартфони и таблети, Bim-файлове за облекчаване работата на дизайнера, както и 3R планера за баня за бързо онагледяване на визии и комбинации. Накрая поканиха всички присъстващи на представянето на новата им серия „Кармен“ на суинг парти на 16 май. Желаещите да се включат трябва да побързат, защото местата са ограничени.
Фирма „Каре“ за първи път се представи пред нашата аудитория. Основните им продуктови тенденции за 2019 г. са както вдъхновени от природата и използващи естествени материали, така и залагащи на елегантни форми, екзотични творчески акценти, модерен поглед към ретро мебелите и скандинавски изчистени линии и солидна доза еклектизъм. Напомняме поканата на фирмата към всички творящи да създават проекти с техни изделия, за да бъдат предложени за публикуване в списанието им, разпространявано в 50 държави.
„Гарант хоум дизайн“ също имаха нужда от по-обширно представяне, тъй като също са наш нов партньор. Специалисти в предлагането на висококачествени мебели, те представиха марките Leolux – с разнообразни дамаски и крака с изискани форми; Tommy M – с качествени кожени тапицерии с уникални цветове и модели; Sudbrock – много устойчива корпусна мебел с изчистени форми, и други.
Нашите верни партньори от „Призма“ за пореден път ни изненадаха приятно със своите уникални продукти на световно качество и на български цени, сред които системи за вграждане без борд и уникални дизайнерски осветителни тела. Постигнатите ефекти са наистина впечатляващи и придават индивидуалност и неподражаемост на всеки обект!
Няма любител на фотографията, който поне веднъж да не се е възползвал от качествените услуги на „Фотосинтезис“ – следващата фирма участник, която предлага фотографски печат с галерийно качество, най-добрата украса за интериори и изложбени зали. Техниката и материалите, с които разполагат, са уникални за страната; съответно, качеството и видът на изображенията са също така уникални!
„Паркетен стил“ представиха марките паркет и ламинат Berry Allock – паркет с малък фирмат и Lareco – паркет от много скъп и ценен блатен дъб с уникален цвят. Представителят за Източна Европа на Kahrs – г-н Драгош Георг, разказа за историята и предимствата на трислойния паркет.
„ПС България“ ни запознаха с възможности за и тънкости при вграждане на парни бани и сауни в жилища дори и с малки размери, както и с практични начини за изграждане на естетични частни и био-басейни.
Фирма SKV разказаха за предимствата на техническия камък, както и за предлаганото от тях естетично и невидимо вграждане на кухненски елементи и електроуреди в плота. Крайният ефект е изчистени линии, стил и лукс.
Нашите партньори от “Шнайдер Електрик“ се представиха подробно за продуктите за умен дом от серията D-Life – многофункционална мултитъч система за контрол на дома с различни интерфейси и индивидуализиране на функциите.
От „Атлас Конкорд“ ни разказаха за фирмата си, за основните си дейности, а също така – за елитната си колекция „Марвъл“ и серията „Марвъл Дриймс“. Споделиха и какви са предимствата на гранитогреса с изтънчен италиански дизайн пред тхинечския камък и мрамора.
Фирма „Дием“ не успя да изпрати свой представител, но неин заместник беше видеото на „Дибла“, посветено на продуктите на компанията; то беше излъчвано в паузите и почивките.
Дизайнерите се надпреварваха да задават въпроси и да участват в сформиралите се дискусии. Проектантите споделиха опита си при работа по действителни обекти с различни материали, технологии и работни модели – информация, която подсказа на фирмите как още повече да подобрят предлаганото, да се адаптират по-добре към действителното търсене и нужди на пазара. За растящото любопитство и интерес на дизайнерите към продуктите на фирмите участници ясно говореше и фактът, че по време на събитието трудно успявахме да „откъсваме“ гостите от демонстрационните кътове на фирмите и отново да ги връщаме в лекционната зала.
Едно е сигурно – времето, прекарано в подходящ колектив, сплотен от общи цели и интереси, готов да споделя и да общува свободно, никога не е достатъчно. Колкото и кафе-паузи, свободно време и парти-вечери да бяхме предвидили – гостите както винаги не бързаха да си тръгнат дори след края на събитието. Факт, който ни кара с нескрита усмивка да се спогледаме и да си кажем – „сигурен знак за поредното успешно събитие“.
Текст и снимки: Dibla