Нестопанската организация H&M Foundation и хуманитарната агенция CARE си поставят с „Foundation 500“ задачата да оспорят стереотипите и да променят дефиницията за това как изглежда един бизнес лидер. За да спомогнат намаляването на бедността и да работят в посока постигане на устойчивите цели за развитие, поставени от ООН в посока засилване правата на жените и равенство между половете. Това са 500 впечатляващи бизнес лидери, развиващи компаниите си в най-предизвикателните start up среди.
Списъкът бе публикуван на www.foundation500.com и е вдъхновен от небезизвестния списък „Fortune 500” на сп. „Fortune”. “Foundation 500” разкрива съвсем различна история. Показвайки силни портрети, придружени с истории на жени предприемачи от новоразвиващи се пазари, представени по начина, по който бизнес медиите обичайно представят мъжете в бранша, H&M Foundation и CARE разпространяват посланието, че даването на власт на жените е един от най-ефективните начини цикълът на бедността да бъде прекъснат за сметка на икономическия растеж.
„Предприемачите са героите на нашето време и се счита, че в следващите няколко години над 1 млрд. жени ще влязат в бизнеса, като по-голямата част от тях ще го направят именно чрез независимо предприемачество. За да може това да се случи, те ще имат нужда от подаване на ръка и най-вече от видимост. Жените рядко стигат до кориците на бизнес списанията – последният път, в който жена е била на корицата на сп. „Fortune”, е бил през октомври 2014 г. Чрез списъка „Foundation 500” искаме да променим това, искаме да дадем нова дефиниция на визията на бизнес лидера”, сподели Диана Амини, международен директор на H&M Foundation.
Списъкът „Foundation 500” включва собственика на първата компания за автобуси в западен Кот д‘Ивоар, изпълнителен директор от Индонезия, развиващ бизнеса си чрез Facebook, както и президента на перуанската Асоциация на фермерите на пъстърва.
Международната публика и медии свободно могат да разгледат и споделят историите, снимките и всички материали, достъпни на www.foundation500.com.
„Родени без каквито и да е привилегии, жените, показани във „Foundation 500”, са изградили своите бизнес привилегии в най-трудните start up среди. Въпреки това, историите им често остават неразказани. Ще ми се да виждах такива жени по кориците на списания и вестници, израствайки в южен Судан“, споделя Алек Уек, британски супермодел от судански произход, предприемач и посланик на H&M Foundation.
Гръбнакът на „Foundation 500” се състои от наблюдения от глобалната програма за засилване правата на жените чрез развитие на предприемачеството, инициирана от H&M Foundation и CARE през 2014 година. Жените в списъка са част от тази програма, която по време на първата си фаза достигна до над 100 000 жени в Бурунди, Кот д‘Ивоар, Гватемала, Индонезия, Йордания, Непал, Перу, Филипините, Сиера Леоне, Шри Ланка, Йемен и Замбия. Поради успеха на програмата, процесът е подновен за още 3 години.
„Между 2014 и 2020 г. H&M Foundation дарява 12 млн. евро в подкрепа на над 200 000 жени предприемачи от развиващи се пазари като начален капитал и средства за обучение, които да подпомогнат стартирането и развитието на бизнеса им. Сега е точният момент целият свят да подкрепи целите за развитие, поставени от ООН в посока овластяване на жените и равенството между половете“, споделя Карл-Йохан Першон, член на борда на H&M Foundation и изпълнителен директор на H&M Hennes & Mauritz AB.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Press