След 11 години, начело на марката, Джонатан Андерсън напуска Loewe. Играта на музикални столове продължава все така красноречиво да описва състоянието на модната индустрия.
Неспокойният въпрос, който преди задвижваше главно трендовете, вече е валиден и за водещите творчески позиции в модните къщи: Какво следва?
Размишлявайки върху последните 11 години, осъзнавам, че имах късмета да бъда заобиколен от хора с въображението, уменията, упоритостта и находчивостта, за да намерят начин и да кажат „да“ на всичките ми изключително амбициозни идеи.
Историята на Loewe ще продължи още много години и ще гледам напред с гордост, наблюдавайки как продължава да расте – невероятната испанска марка, която някога съм наричал свой дом. – споделя в изявлението си дизайнерът.
View this post on Instagram
Историята на Андерсън и Loewe започва през 2013 г., когато 29-годишният тогава дизайнер от Северна Ирландия привлича вниманието на LVMH с творенията си за едноименния JW Anderson. Това съвпада с времето, в което Loewe търси своя нов творчески двигател. Конгломератът решава да повери марката на младия Андерсън и преорганизира дейността си, местейки я от Мадрид в Париж.
View this post on Instagram
Джонатан Андерсън е определян като 360-градусов дизайнер. Знае как да създава носим, но все пак дързък ready-to-wear, иконични аксесоари, иновативни и актуални рекламни кампании. Кодовете на Loewe, основани на майсторство и традиции, идващи от 1846 г., се комбинират със свежата визия на поп културата, а резултатът е видим в демонстрирания пазарен успех. За времето си, прекарано там, Джонатан Андерсън увеличава продажбите на Loewe значително. От 230 млн. евро през 2014 г. до 1.07 млрд. евро през 2024 г. (Vogue)
View this post on Instagram
Освен комерсиалния успех, разбира се, лексиконът на марката също се развива в множество посоки. Контрастите, с които Андерсън доби най-голяма популярност, станаха емблеми на десетилетието.
Ръка – машина: където ръчният труд среща високите технологии на модната арена. Носимо – крайно ексцентрично: практични кожени решения и обувки като от анимация, притиснали балон. Игриво – сериозно: Loewe и за парти, и за офиса.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
С вниманието си към детайла, широкия творчески спектър и изострен бизнес нюх – Джонатан Андерсън е висока топка в бранша, която всеки голям играч би искал да улови. Не е обявен негов официален наследник в Loewe, нито пък се знае в каква посока ще поеме оттук нататък. Ако се доверяваме на слуховете от Седмицата на модата в Париж, Андерсън вече работи по пролетната колекция на Dior за 2026 г. На мен ми звучи супер, но нека оставим на времето да покаже и докаже.
Текст: Наско Фотев
Снимки: Getty/Instagram