Калин Врачански ще се гмурне в още един труден образ след като беше Квазимодо – този път той ще бъде Създанието, събрано от мъртви части на човешки тела и съживени с електронни импулси от ученият Виктор Франкенщайн. Романът на Мери Шели, претворен в куп игрални версии (Робърт де Ниро беше Франкенщайн във филма на Кенет Брана), е преработен като пиеса от Ник Диър и поставен преди няколко години от прочутия Дани Бойл в Лондон. Тогава ролите на уродливото Създание и неговият автор си разменяха при всяко представление топ актьорът Бенедикт Къмбърбач и Джони Лий Милър. Именно тази пиеса ще постави в театър „София“ и младия режисьор Стайко Мурджев, станал известен със спектаклите си „Евридика в подземния свят“ и „Еквус“.
Врачански споделя за ролята, че открива в нея много съвременни моменти като изкуствения интелект, който колкото удобен, толкова и опасен би могъл да бъде. Визията му по всяка вероятност ще е оригинална и няма да има нищо общо с познатите вариации с шевове по главата и тялото при други актьори. Страховитите роли на чаровника никак не са чужди. Още повече че като дете първата му била такава в театралната студиа в родния му град Роман. Тогава играл Вълкът в „Червената шапчица“. „В читалището се събра доста народ. Ходих с грима до вкъщи и хората ме гледаха доста странно. На Хелоуин се бяхме изрисували доста щуро с приятели, но не знам дали сме направили впечатлението, каквото правех едно време като вълк“, спомня си той с усмивка.
Преди трудните задачи на сцена, той презаредил на фестивал в пустинята Невада с приятели. Там близо седмица участниците се разхождали с маски, под звуците на разнообразна музика. Актьорът се е върнал и към любимият си спорт таекуондото.
Героят на Михаил Милчев, слепецът интелектуалец Дилейси ще учи Създанието да чете и пише. Да усеща живота.
Премиерата на „Франкенщайн“ е на 27 септември в театър „София“ като в останалите роли ще видим Мартин Гяуров, Симона Халачева, Дария Симеонова, Росен Белов, Петя Силянова, Пламен Манасиев, Антон Григоров и други. Сценограф е известната художничка Марина Райчинова. Историята се разказва на фона на планински хълмове, така че на Врачански отново ще му се наложи да се катери много като в „Парижката Света Богородица“, и тренировките по таекуондо очевидно са решаващи и в случая.
Текст: Fashion Inside
Снимки: театър „София“ и Facebook