Новата пролетно-лятна кампания на френската марка LANVIN вече е факт. Факт е и обаче, че на нас изобщо не ни хареса това, което видяхме в едноминутното видео и снимките – всички до една дело на иначе великия Steven Meisel.
Групата момичета и момчета от кадрите са представени като увлечени в ситуация без смисъл и развръзка, в разговор без тема и контекст. Всъщност произведенията на Албер Елбаз изглеждаха съвсем приемливо на ревюто от началото на есента и как няма – той е един от онези дизайнери, които успяват да дадат живот на дрехите. Пролетните му решения са с „метално” покритие и много блясък. Дотук добре! Какво се случва след това?
В рекламната кампания дрехите не са това, което бяха. Хората също. Смятаме, че тяхната виталност се е изгубила в прехода от подиума към рекламната кампания, където моделите са се простили със здравия си вид и са лишили и дрехите от търговски такъв. Какво не ни хареса? Нито аморфните движения на моделите ни увличат към покупка, нито дамските чанти, приличащи на лъскави торби за отпадъци, изглеждат като аксесоар, който непременно трябва да имаме. Безжизнените лица на мъжете и жените, мокрият ефект в косите и изгубената идея за здрави и жизнени хора ни се стори твърде не на място.
Иначе харесваме LANVIN, но не и когато не разбираме идеята на това, което трябва да ни накара да го искаме и купуваме.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Lanvin