Да си купиш тоалет с марката Valentino за много хора е въпрос или на вкус, или на колекционерски дух. Но да си купиш модната къща Valentino за близо 858 милиона долара е въпрос на икономика. Наскоро разбрахме, че италианският бранд е бил купен от кралската фамилия на Катар, което до известна степен не ни учуди. Продажбата на модната компания на чужд инвеститор е ясен знак за гъвкавост, която Италия проявява по време на рецесия. Това, на което сме свидетели не е прецедент в Италианската модна индустрия. През 2010 година, за 70 милиона долара беше продаден брандът Cerruti на китайски инвеститор. През 2011 година, Дубай купуват почти фалиралата модна къща Gianfranco Ferre. Европейският моден пазар привлича много инвеститори най-вече от Средния изток и Китай и предполагаме, че има още модни имена от стария континент, към които интереса е нестихващ.
Valentino е модна къща, която е основана през 1960 година. Отличителният й знак са ярко червените рокли от шифон. Такива, каквито са носили Джаки Кенеди, Елизабет Тейлър и Одри Хепбърн. Друга почитателка на въпросните облекла е и първата дама на Катар – Шейха Моза, която е една от световните модни икони с едни от най-големите кутюр колекции. Кралицата на ориента е собственик на Qatar Luxury Group, а съответно вече и на Valentino.
Сигурни сме, че италианската модна къща попада в добри ръце. Не очакваме големи промени, защото Valentino е име, което с утвърдения си монограм V, драматичното червено, със сложните бродерии от перли и пайети е световен символ на висше модно майсторство. Замислете се, какъв по-хубав подарък от този може да направите на една жена: не рокля, не колекция, а цяла модна индустрия.
текст: Стефи Стоева
снимки: БГНЕС
To buy a dress from the Valentino brand for many people is a matter of taste or a collector spirit. But to buy the Valentino fashion house for nearly 858 million dollars is a matter of economics. Recently we learned that the Italian brand was bought by the royal family of Qatar, which to a certain extent did not surprise us. Selling the fashion company to foreign investors is a clear sign of flexibility that occurs in Italy during the recession. What we are witnessing is not a precedent in the Italian fashion industry. In 2010, for $ 70 million was sold the Cerruti brand to a Chinese investor. In 2011, Dubai bought the almost bankrupt fashion house Gianfranco Ferre. The European fashion market attracts a lot of investors mostly from the Middle East and China, and we assume that there are fashion names on the old continent towards which the interest is undying.
Valentino is a fashion house, which was founded in 1960. Its distinctive character is the bright red dresses of chiffon. Like the ones wore by Jackie Kennedy, Elizabeth Taylor and Audrey Hepburn. Another fan of these garments is the First Lady of Qatar – Sheikh Mosque, who is one of the world's fashion icons with some of the greatest couture collections. The Queen of the Orient is the owner of Qatar Luxury Group, and accordingly now of Valentino as well.
We are sure that the Italian fashion house falls into good hands. We do not expect big changes, because Valentino with a name approved by the monogram V, the dramatic red, and the intricate embroidery of pearls and sequins, is a worldwide symbol of high fashion artistry. Think what better gift than this can you get to a woman: not a dress, not an entire collection, but a whole fashion industry.
text: Stefi Stoeva
images: BGNES