Предпоследната модна седмица за сезон „пролет/ лято 2024” остана в историята.
Милано е еманация на модна столица – култура, архитектура, стил на живот и дух, които се пренасят върху дизайните на всички трендсетъри, представящи колекциите си в обаятелния град. А този сезон е още по-отличителен от предишните… Първи, но и последни колекции за множество дизайнери бяха показни на грижливо проектираните сетове, което остави в съзнанието ми впечатление, че това е модната седмица на катарзиса. Италианската мода започва начисто, носейки със себе си традицията и наследството на своето величие…
Fendi
Всички пътища водят към Fendi. Този сезон марката акцентира върху небрежността, която носи Рим, ала само като усещане. Ценностите като детайл, кройка и качество няма как да бъдат неглиже. Геометрични мотиви, приложени върху отличително структурирани дизайни, които притежават една идея по-релаксиран вид в сравнение със забързания ритъм, който сме свикнали да представят.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Alberta Ferretti
Шифонени фантазии – някои съвсем класически, други не чак толкова. Една колекция, поемаща много посоки, ала центрирана около чистота на женската енергия и способностите ѝ. Описание, което подхожда и на цялостната естетика на марката.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
No. 21
Подобно на Fendi, от No. 21 също черпят вдъхновение от безкрайния и наситен с dolce far niente резерв на Италия. Неапол е главно действащо лице в тази приказка, представяща комбинация от висок вкус, облечен в мистерия, носеща със себе си необходимия контраст.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Roberto Cavalli
Екзотична, дива и вихреща се от разноцветни пера модна джунгла – така бих описал колекцията на бранда за този сезон. Дотам обаче стигат „цветните” отзиви. Нещо, което не успях да игнорирам е усещането за „отминало” в целия замисъл. Всичко се усеща „вече правено”. Изобилие от розовото, което след Valentino и Barbie можем спокойно да не виждаме поне няколко години, без да ни липсва. Онези слънчеви мотиви, чиято актуалност вероятно ще премине още тази есен + зелено, телесно и черно, за които сами можете да се досетите, че не са нищо твърде революционно. Дано ни скандализират от иновации през пролетта!
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Etro
„Никъде” – така се казва колекцията на Etro за този сезон, която иронично бе от тези, които заведоха въображението ми на най-много места. В това се крие магията на добрия дизайн. Не е нужно да ти говори, за да осъществявате пълноценна комуникация – въображението си върши работата само.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Diesel
Усещане за „заедно”, за принадлежност и за нови измерения на модата – това е Diesel. Едно от онези ревюта, които връщат ентусиазма на модните почитатели да чакат нещо с нетърпение. Перспективата на бранда разбива стереотипите на индустрията и осигурява безплатни билети за почитателите си. Залагат на аналогови преживявания, които безкрайно цифровите им почитатели превръщат във вайръл моменти и така всички са щастливи, стилни и влюбени в Diesel. CAN relate!
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Max Mara
Max Mara се обръщат към историята, за да открият своите вдъхновителки в жената по време на война. Актуална тема, която болезнено за 21. век намира репрезентация и днес. Жената, към която поглежда марката е британката по време на световните войни, крепяща дом, семейство и икономика на плещите си. Силни истории за силен дизайн.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Prada
„Уморих се да говоря за идеи, нека говорим за дрехи”– споделя Миуча Прада в бекстейджа на ревюто си пред Vogue Runway. Не знам до каква степен съм съгласен с подобни нагласи, ала аудиторията на марката би останала доволна, ако получава по-добро качество и детайл, следователно – работи. Не всичко е маркетинг!
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
MM6 Maison Margiela
Дрехи, които да изкарват на показ истинсктаа същност на човека, когото ги носи. Амбициозна, ала не и неизпълнима задача. Очевидно. Класическите и минималистични дизайни на марката прегръщат тялото на своя притежател по-удобен и деликатен начин. Нужно е само да се осмелиш.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Emporio Armani
С послание за устойчивост и достъпност в модната индустрия, новата колекция от Emporio Armani успява да покаже прототипната идентичност на марката. Тази колекция бе и доказателството за едно от онези предсказания, че 2010 се завръща в модата. Може и само аз да го забелязвам, но и така да е – не знам как се чувствам по отношение на този въпрос.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Moschino
Нестандартен прочит на Moschino. Един бранд без креативен директор, ала с четирима стилисти. Всеки един със своя лична творческа визия + „платно” в новата колекция. Кодовете на една марка с 40 години история, разгледани от 4 посоки. Имате ли нужда от компас или само от Moschino?
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Blumarine
„Лекота”– това е ключовата дума, която отключва интерпретацията на колекцията. Фриволна, експериментална, предизвикваща пеперуди в стомаха. Криле, злато, основни тонове и пепеливи нюанси. Като във фантастичен сън…
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Всичко това е само ½ от модната магия, която предлага Милано за идната пролет. Очаквайте втора част съвсем скоро…
Текст: Наско Фотев
Снимки: Instagram