Седмицата на модата в Милано е празник на модата. От онези, които само италианците знаят как да подготвят – разточителни, хедонистични, блестящи…
Тази година колекциите се разгръщат из всички жанрове на модния storytelling. Някои марки преоткриват наследството си, други тепърва го създават с провокация, а пък трети обличат сегашния момент в концепции, придаващи силует на времето ни.
Следвайки традицията си, ние подбираме за вас и новото, и старото, и онова отвъд времето – всичко което си заслужава да бъде видяно и анализирано през призмата на вкуса и културната му стойност.
Fendi
През 2025 г. Fendi става на 100. Един цял век, изпълнен с модна история, който брандът изследва в колекцията си за пролет-лято 2025 г. Art Deco елементи и свободни кройки с ниска талия, разгледани през призмата на съвременните трендове, за да предложат усещането за Jazz Age без излишна носталгия. Колекцията е плод на колективния труд на голямото творческо семейство на италианския бранд и това й придава своеобразен колажен вид, синтезиращ в едно деветдесетарски шик, бохо нюанси и непреходна класа.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Marco Rambaldi
Колекцията на Marco Rambaldi за този сезон успешно улавя ключовите елементи, които всеки моден ентусиаст търси: автентичност, модерност, концепция. Дизайни, изплетени на една кука, дантели, деним и еклектични десени, използвани върху носими силуети. С разнообразен кастинг на моделите и свежо намигване към нашумелите към момента тенденции, марката успешно си проправя път към сърцата на потребителите.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Jil Sander
Колекция – огледало: така може да опишем, представеното от Jil Sander този сезон. Дизайните са директен отговор на суровата действителност, в която всички ние живеем. Вървяща под мотото: само най-силните ще оцелеят, колекцията представя дизайни, вдъхновени от пропорциите на 40-те и 80-те години на миналия век – широки рамене, плисе, поли тип молив… Въпреки това, ретро категорията е далеч от визията на марката. Силуетите са по-скоро преоткрити, а не директно заимствани. Сред тъмната гама, в която е решена по-голямата част от колекцията, забелязваме и пастелни тонове, флорални мотиви и свободни плетива, опитващи се да загатнат надеждата в мрака. Финалният look синтезира посланието отлично: черно лачено палто с флорални щампи, илюстриращо блясъка и цвета, способни да се родят от трудните времена.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
No. 21
Когато за пръв път разгледах колекцията, подготвяйки материала, си казах: Не, не – твърде е 60-те, сякаш дрехите са костюми за филм, не става. После обаче започнах да забелязвам парки, бомбър якета, мини поли и изведнъж отново бях в тренд класациите за 2024 г. Марката се опитва да раздвижи модния пейзаж, смесвайки доказалите се Youthquake мотиви с настъпващите към момента тенденции. Свеж поглед върху иначе черно-бяло-бежовата модна летаргия, която наблюдаваме при немалко брандове. Пък и малко пайети, дръзки принтове и шарени шалове винаги са добре дошли, нали така?
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Roberto Cavalli
Първото шоу на марката след смъртта на легендарния й създател – Роберто Кавали – е ода, разкриваща неговите лични и творчески кодове. Музите му като Ева Херцигова, Наташа Поли и Джоан Смолс отново се качиха на подиума в негова чест, за да припомнят истинското значение на понятието glamazon. От белите модели в първата половина на колекцията, символизиращи пейзажите от детството на Кавали в Месина, Южна Италия, до ексцесивните анималистични и флорални модели, белязали зрелия му период. Roberto Cavalli пролет-лято 2025 е комфорт, лекота, секс и хедонизъм – философия, красноречиво описваща живота на един от титаните на италианската мода.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Prada
Този сезон Миуча Прада и Раф Симънс изследват алгоритмите. Изглежда, че сме ръководени от алгоритми, така че всичко, което харесваме и всичко, което знаем, е защото други хора ни го внушават. – споделя Миуча Прада пред Vogue. В бизнеса обаче няма място за оплаквания. Хващаш нещата в свои ръце и взимаш най-доброто от тях. Така и прави творческото дуо зад Prada.
Дизайните, досущ като алгоритмите в социалните мрежи, са перфектно куриран хаос. Вдъхновението идва от извънземните, каубоите, спорта, BDSM… И въпреки всичко, освен viral потенциал, всички те притежават непоклатима кохерентност, върху която с големи букви пише: PRADA!
Колекцията несъмнено е в личните ми ТОП 3 за Милано този сезон, редом до тази на Bottega Veneta, например, за която ще ви разкажем в част 2 от селекцията ни. Очаквайте!
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Текст: Наско Фотев
Снимки: Getty/Instagram