Седмицата на модата в Ню Йорк започна със забележителен старт. Френската модна къща Givenchy показва своя колекция, по време на най-големите модни събития, за пръв път не в Париж, а в американската модна столица. Изключително фината и нежна линия дрехи бе доведена до тук, в града, който по най-символичен начин отразява идеята за американската мечта с много идеи и замисъл. Още основателят на модната къща Юбер дьо Живанши намира тук своите първи успехи на широкия пазар от клиенти.
Колекцията бе представена на 11 септември – дата, която жителите на САЩ свързват с трагедията, която се случи в Манхатън преди точно 14 години. Затова, като символ на почит и уважение модното шоу бе проведено с изглед към новопостроената и вече открита сграда One World Trade Center, издигната в непосредствена близост до мястото, на което се намираха Twin Towers.
Колекцията, която Рикардо Тиши представи е създадена с творческата колаборация на Марина Абрамович – „жената пърформанс“. Тя е участвала и в създаването на концепцията на декорите на мястото, където бе представена колекцията. Рециклирани материали бяха оформени като подиум и места за сядане точно на брега на река Хъдсън. В съобщение до медиите Марина Абрамович написа: „Рикардо, когато ти ме помоли да работя с теб върху това модно шоу, за мен бе чест и голяма отговорност. 11 септември е една от най-тъжните дати в американската история. Като артистичен директор исках да създам нещо уважително и нежно. Мястото на шоуто е символично със своята позиция – пристан 26 с изглед към Кулата на свободата. Конструирайки мястото от рециклирани материали означава, че то ще може да се сглоби и развали без никакви допълнителни отпадъци. Нашият избор на музика от шест различни култури и религии има силата да обединява хората без дискриминация. Това събитие, което създадохме заедно е основано на прошка, всестранност, нов живот, надежда и преди всичко любов.“
Колекцията се състои от 88 модела мъжки и женски дрехи, които съчетават в себе си идеята за pret-a-porter и haute couture. Всички те са вдъхновени от изминалото десетилетие и цялостната работа на Рикардо Тиши за марката. Дрехите в бяло и черно са нежни, плъзгащи се по тялото, сякаш живеят собствен живот. Основен акцент в колекцията са дантелите и прозрачните материи.
Сред гостите бяха, разбира се, Марина Абрамович, Джулия Робъртс, Аманда Сейфрид и естествено задължителните за ревю на Givenchy – Ким и Кание Уест. Събитието отбелязва и откриването на най-новия моно-бранд магазин на марката в Манхатън.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още:
ДЖОРДЖИЯ МЕЙ ДЖАГЪР ВЕЧЕ НЕ Е САМО РЕКЛАМНО ЛИЦЕ НА MULBERRY
ЕДНА НОЩ В ПАРИЖ – ГРАДЪТ НА ТЪМНО И МОДНИТЕ МУ ПРЕВЪПЛЪЩЕНИЯ