Субкултурата хипи – ново пространство, откриващо възможности

x

Появата на хипи пробужда съзнанието на хората и размества пластовете на всички нива. Рок и поп икони като Beatles, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Joni Mitchell, поставят тази контракултура под прожекторите на сценичното пространство и скоро новата визия на 60-те е преработена в по-маниерен, изгладен вариант от Haute Couture дизайнерите. Революционната мода има своите разклонения в Британския „MOD-style“. Бутици като Granny Takes Trip, Hung on You, Mr.Freedom предлагат разнообразие от хипи стилове, луксозна версия популярна като “hippy luxe, hippy chic, boho chic”.

Едни от най-популярните личности на 60-те са моделът Twiggy и  Jean Srimpton,  олицетворение на новия моден идеал, който е по-изтънчен от този на предшествениците им. Облечени в „мини“ и с цветни чорапогащи те популяризират  визията наложена предимно от Мари Конт, която става един от емблематичните дизайнери на хипи движението. През 1950 Конт открива собствен бутик в Лондон с идеята да прави дрехи достъпни за хората. Създаденият от нея искрящ полиетиленов дъждобран облечен върху мини сив сукман, се превръща в символ на модната ера на 60-те. Постепенно лейбълът разширява своя обсег на дизайн, като предлага серия от десенирани чорапогащи, аксесоари и козметика.



Разнообразието и колорита на визията от 60-те е с доста голям диапазон. В Париж Пиер Карден и Андре Куреж също предлагат мини рокли и поли, изработени от експериментални платове в ярки цветове. Друг също успешен лейбъл, основан от Барбара Хуланики е BIBA, който предлага на пазара ефирни ретро „maxi” рокли и mini рокли в Art Nouveau принтове или рокли на точки с обемни ръкави и Питър Пан якичка. BIBA има своя голям успех на пазара много преди да се появят днешните поддръжници на достъпна конфекция, H&M и Forever 21.



Първата модна линия с подчертано ниски цени, успява да привлече подрастващото поколение и е лесно разпознаваема с  цветовата палитра от кафяво, сепия, сиво и виолетово. Тесни дълги ръкави, скъсена линия на дрехата и високи рамене. Това е предложението и за Лондонски стил. BIBA е една от  първите британски марки, които предлагат  макси палта. В началото колекциите отразяват изцяло духа на епохата – тийнейджърите имат на разположение удобни дрехи ушити от  меки материи. Използвани са различни видове тъкани като сатен, креп, шифон, металик, иновативна материя  наподобяваща мек филц.




Новият порив на младото поколение от 60-те години на ХХ-ти век е създал неминуемо различно мислене и отношение не само към социалните проблеми на обществото, но промяната се разширява и достига сферата на дизайна. Откривателският и експериментаторски почерк на Хипи културата попълва голямо количество от страниците на историята и по-специално на модата, текстилния и интериорен дизайн. Запечатвайки духа на своето време тази история внася нова неоткрита дотогава визия, която с колоритното смесване на култури и порив към неизвестното съставлява  комплексен,  открояващ  се  стил. И в нашето съвремие, когато търсим отправни точки, за да творим  можем да се обърнем към приемствеността, която ни разказва за една уникална и достоверна култура, искрена и директна.




Текст: Динка Якимова

Снимки: 

1. Sventeen magazine-1967

2. Ives Saint Laurent-Pit Mondrian dress-1965

3. Ives Saint Laurent-POP ART collection

3A. Ives Saint Laurent-POP ART collection

4. French ELLE – 1966-Jacket by Sonia Rykiel

5. Yellow dress –left- plastic raincoat-right-1966 -Mary Quant

6. Pierre Cardin and Andre Courege-collection

7. BIBA –design

7A. Twiggy-model-BIBA

8. BIBA- design

8A. BIBA- design

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата

Коктейлна рокля Dawnana Regular Fit от ROTATE

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дамска чанта CP120 Черен от Coach

  Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Бяла рокля в студен ден.

Ако сте пропуснали
Най-четени