Мадс Микелсен е лице на кампанията ZEGNA за есен/зима 2025, като марката изгражда визията си около стила от Торино, силует, вкоренен в корените ѝ. Ерменеджилдо Дзеня основава модната къща през 1910 г. в Триверо, Северна Италия, с амбиция, която надхвърля производството на платове. Той иска дрехи, които носят в себе си смисъл, достойнство и елегантност във всеки детайл. Неговият подход предефинира шивачеството по онова време и продължава да влияе на работата на марката днес.
View this post on Instagram
Историята на стила от Торино започва в Торино, където Ерменеджилдо често носел собствените си платове на личен шивач. Там се оформил неговият отличителен подход към обличането. При един важен повод, поканен в Teatro Regio di Torino, той поръчал костюм, изработен от Vellus Aureum, най-ценната материя, която бил създал. Тази дреха бележи повече от един момент, тя установява начин на обличане, който поставя нови стандарти. От този момент стилът от Торино се очертава като еталон за изтънченост, който ще резонира през десетилетията.
View this post on Instagram
За есен/зима 2025, ZEGNA се завръща към това наследство. Силуетът Torino показва своя характер чрез структурирани рамене, широки ревери и прецизна изработка. Якетата са с ръкави с три копчета с логото на марката 232 Road, и заоблени джобове, предлагани с капак или нашивки. Тези елементи създават разпознаваема идентичност, която носи спомена за основателя, като същевременно сочи напред.
Централно място в колекцията заема новият костюм Vellus Aureum, изработен от фланелен плат с меко, почти безтегловно качество. Дизайнът следва методи на ниво couture: ръчно завършени панталони, копринени подплати и архитектурното внимание, което определя шивашката изработка на марката. Костюмът въплъщава подхода на ZEGNA като нещо повече от облекло, той отразява дисциплина и вяра в това да се правят нещата с грижа и прецизност.
View this post on Instagram
За да представи тази колекция, ZEGNA се завръща в Торино. Мадс Микелсен е лице на кампанията, заснета в Teatro Regio di Torino и в близките алпийски околности. Неговото присъствие отразява мъжа на ZEGNA – хладнокръвен, уверен и свързан с нещо трайно. Снимките очертават отчетливо усещане за италианска естетика: елегантност, вкоренена в културата и ритъма. Кампанията улавя живота в Торино, от улиците му до паузата на еспресо в средата на сутринта, показвайки изискан, но спокоен начин на живот.
View this post on Instagram
ZEGNA определя стила като нещо, което надхвърля външния вид. Той свързва поколенията, предизвиква емоции и изисква прецизност. Чрез тази колекция марката показва, че костюмът не е униформа или реликва. Той е определение за това, което шивачеството може да постигне, когато дисциплината и въображението се срещнат.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Instagram

Джонатан Андерсън – бунтът на Dior
Летните мъже на Dolce&Gabbana
Елегантност от Tommy Hilfiger на Pitti Uomo