Конференцията „Виненият образ на България: идентичност и послания“, организирана от Българската асоциация на винените професионалисти (БАВП), ще събере на едно място всички участници във винения сектор на 29 ноември 2024 г.
Събитието ще се проведе в зала Витоша на Интер Експо Център, София, точно преди началото на DiVino Taste – най-големия форум на българското вино. Замисълът е да се поставят основите на дългосрочен диалог, който да обедини всички заинтересовани страни, свързани с българското вино, в обща цел – изграждането на силен и устойчив бранд на България като винена страна.
Целта на конференцията не е да посочва проблемите, които съществуват във винената индустрия от години, а да потърси решения чрез изследване на добрите инициативи и представяне на успешни примери от световната сцена. Специален акцент ще бъдат винените райони и специфичната им роля в развитието на туризма. С ясно дефинирана стратегия, организаторите се фокусират върху създаването на основа за конструктивен разговор, в който представители на всички сектори – от винопроизводителите, през ХоРеКа бизнеса, до държавната администрация – ще могат да обменят знания, опит и идеи, в общ стремеж да се установят силни регионални характеристики, които да подпомогнат конкурентоспособността на българското вино.
Виненият сектор изисква сътрудничество, общностен дух и подкрепа за развитието на отделните винени райони. БАВП разбира тази необходимост и се стреми да стимулира диалог, който да надхвърли индивидуалните интереси и да насърчи съвместни усилия в името на качеството и развитието на българското вино. Конференцията е едно от средствата, с които Асоциацията помага за изграждането на партньорства – както на национално, така и на международно ниво.
Темите на събитието ще обхванат актуалните предизвикателствата пред винопроизводителите, конкретни решения и вдъхновяващи примери, които да мотивират всички участници да работят заедно в името на устойчивото развитие на сектора. В рамките на панелните дискусии и лекции, утвърдени международни експерти ще споделят своя опит, а участниците от България ще имат възможността да представят успешни проекти и да обсъдят своите визии за бъдещето, включително как маркетингът и имиджът на страната могат да бъдат подпомогнати от разнообразните качествени характеристики на винените райони.
Личен опит и примери за общностни инициативи ще дадат поканените чуждестранни експерти. Джан Паоло Репето, собственик на Vigneti Repetto и председател на местната асоциация на производителите в района на Тортона, част от Пиемонт, ще сподели своя опит в изграждането на разпознаваемост на винен регион чрез непознат местен сорт, който спомага за отличимост и привлича винени туристи. Даниел Меначо, международен консултант и преподавател във водещи училища за винен бизнес във Франция, включително INSEEC Bordeaux Wine Institute, Bordeaux Sciences Agronomics School и The Montpellier Institut Supérieur du Vin, ще предложи своя професионален анализ за маркетинга на българските вина и пътя им към успех на глобалния пазар.
Тази конференция няма да бъде място, където се повтарят познати проблеми и гледни точки. Целта ѝ е да провокира размисъл и всеки от участниците да си тръгне с поне една идея, която ще помогне за развитието на бизнеса и общността му. През последните пет години БАВП ясно и последователно заявява и работи за промяна в сектора – промяна в мисленето, подхода и отношението към българското вино. Чрез стратегическия и системен диалог, който организацията създава, се изгражда мрежа от професионалисти, готови да споделят знанията си, да търсят положителни тенденции и да работят за утвърждаване на България като винена страна, която има какво да предложи и може успешно да се конкурира на световния пазар.
Билети за конференцията може да закупите тук.
Текст: ПР
Снимки: Pexles/ПР