Карл Андерсън е роден през 1959 година в Ню Йорк и детството му е белязано от афинитета към модата и промяната на името и фамилията му на Майкъл Корс. С тях той става световно известен моден дизайнер и създава марката облекла, които стават част от всекидневието на много жени не само в Америка, но и по целия свят. Майката на дизайнера е модел и до голяма степен този факт допринася за отношението му към дамската мода. Още когато е тийнейджър той започва да шие дрехи и да ги продава от приземния етаж на семейното жилище. Реална търговска дейност започва да развива в малко магазинче в Манхатън. Там бива забелязван от тогавашния моден директор на Bergdorf Goodman. През 1981 година Майкъл Корс вече продава колекциите си в Bloomingdales, Lord & Taylor, Neiman Marcus и Saks Fifth Avenue. Началото на шеметната кариера на дизайнера е поставено успешно и през 1997 година той продължава да покорява върхове като става първият творчески директор на женската линия облекла на марката Celine. По време на престоя си там, той създава дрехи и костюми за някои холивудски филмови продукции. През 2003 година се оттегля, за да може да се концентрира върху собствената си марка дрехи, от която вече е пуснал и мъжка линия.
Известните личности, които неотлъчно следват дизайнерския му труд и се обличат в него са Дженифър Лопес, Мишел Обама, Хайди Клум, Катрин Зита-Джоунс и още много други.
Лицето на дизайнера би могло да ви бъде познато от предаването „Топ дизайнер” (Project Runway), в което той си партнираше с другата звезда там – Хайди Клум. Този уикенд почитателите на модата, които са закупили билети за фестивала на Vogue в Лондон ще могат да присъстват на негова лекция и да се докоснат до тайните на успеха му от първа ръка.
Дрехите и аксесоарите, които създава винаги носят неговите почерк и дух. Майкъл Корс никога не се стреми към авангарда и претрупването на визията. Напротив, той по-скоро създава удобни дрехи за градски живот, с изчистени линии и леко спортно излъчване, но винаги сред първите по качество. Последната му дамска колекция е повлияна от духа на 60-те години и А-образната линия на облеклата. Той представи прекрасни жълти и червени комбинации, а дамите вече ги купуват от неговите над 300 магазина по целия свят.
текст: Стефи Стоева
снимки: БГНЕС