Специална инсталация от 400 розови чадъра изненада столичани тази сутрин. Нестандартният арт проект „От любов към живота”, разположен над централния булевард, е създаден от козметичната компания AVON по повод 10-годишнината на нейната кампания срещу рака на гърдата и може да бъде видян през следващите две седмици. Според организаторите чадърът е символ на защита и закрила, и именно чрез него те искат да внушат идеята за превенция и сигурност. Инсталацията има за цел да провокира вниманието на минувачите и да бъде повод за дискусии именно по темата профилактика на болестта. Според официалната статистика на Български национален раков регистър, всяка 10-та българка е застрашена от рак на гърдата. В световен мащаб всяка година 1 000 000 жени се разболяват от това заболяване – цифра, която не може да бъде пренебрегната. Ето защо основна цел на кампанията от самото й създаване преди десет години е да информира българската жена за необходимостта от редовни прегледи. Информираността и превенцията могат да предотвратят развитието на болестта, тъй като ракът на гърдата е напълно лечим при ранно диагностициране.
текст: Марио Трифонов
снимка: БГНЕС
A special installation of 400 pink umbrellas surprise this morning the Sofianites. The unconventional art project "Out of Love to Life", located above the main boulevard, is created by the cosmetic company AVON in connection with the 10th anniversary of its campaign against breast cancer, and can be seen in the next two weeks. According to the organizers, the umbrella is a symbol of protection and safety, and through it they want to convey the idea of prevention and security. The installation aims to provoke the attention of passers-by and so to give an opportunity for discussion on the issue of preventing from the disease. According to the official statistics of the Bulgarian National Cancer Registry, every 10th Bulgarian woman is threatened by breast cancer. Worldwide, each year one million women get sick from the disease – a figure that cannot be ignored. Therefore the main objective of the campaign since its inception ten years ago is to inform the Bulgarian woman of the need for regular checkups. The awareness and the prevention can put a stop to the development of the disease, as the breast cancer is completely curable when early diagnosed.
text: Mario Trifonov
image: BGNES