Фондация Emprove и YSL Beauty ни казват „Насилието не е любов“

x

На 25 ноември отбелязахме международния Ден за елиминиране на насилието, основано на пол – а на фона на мрачната новинарска хроника, превенцията по темата се усеща като по-нужна от всякога.

По този повод световният козметичен бранд YSL Beauty избра Фондация Emprove за посланик на програмата ABUSE IS NOT LOVE (Насилието не е любов – бълг. прев) в България. Тя цели да даде повече видимост и гласност на 9-те най-често срещани първи знака, които предшестват емоционално или физическо насилие от страна на интимен партньор.



По-рано тази година, партньорството беше официално обявено със специално събитие. В програмата бяха включени лекция и панелна дискусия с Q&A сесия, на които гостите и журналистите имаха възможност за открити разговори по темата с екипите на Emprove и YSL Beauty. Лектори от страна на Emprove бяха основателката на фондацията Олга Минева, оперативният директор Нора Христова и главният терапевт Валентина Димитрова. Соня Благоева от екипа на YSL Beauty, откри събитието с думите:

Свободата и любовта са теми, които самият Ив Сен Лоран е издигал на пиедестал. Това е философията, наложена в модната къща, и в YSL като бюти бранд. Той е първият дизайнер, представил мъжките кройки в дамската мода. Kорпоративната социална отговорност на YSL продължава тази традиция. Всеки трябва да живее в среда без насилие. Днес предаваме посланията за ранна превенция чрез 9 знака и всеки от тях може да бъде формулиран като въпрос и към самите нас. Утвърдителните отговори на всеки от тях разбива сърцето. Целта е да образоваме хората по отношение ранната превенция и тук открихме общ път с Emprove. “



Психологът Валентина Димитрова обясни нуждата от подобно партньорство през професионалните си наблюдения и експертиза:

“Когато една жена попадне във връзка с насилие, излизането става много трудно, понякога отнема години. Дори след излизане, последиците могат да продължат много дълго време – емоционални, физически, икономически. За да избегнем борба, която продължава години наред, е важно да говорим и очертаваме границите на това къде са здравословните отношения и къде се появява токсичността. Онези тънки нюанси, които не могат да бъдат разпознати веднага.”


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emprove Foundation (@emprove_project)


Глобалната програма ABUSE IS NOT LOVE от YSL Beauty среща програмите за превенция на българската фондация Emprove, за да пробуди повече хора по темата. Сред пресечните точки между Emprove и YSL Beauty стоят превенцията чрез информационни и образователни кампании за широката общественост, овластяване на жени, преживели насилие – Жените Survivors – и техните истории, както и усилия, насочени към компаниите, които имат ключова роля за предотвратяване на насилието сред служителите си. Нора Христова, оперативен директор на Emprove, сподели повече за дейностите на фондацията и защо фокусът на екипа е именно в кампаниите за ранна превенция:

 “Превенцията трябва да се случва на абсолютно всички нива – от конкретен индивид, обкръжение, социална среда, работна среда, близки, приятели. И стигнем до ниво общество – то носи отговорност за тази стигма по отношение на насилието.”



На въпроса как ще работят двете организации в тази посока, Соня Благоева от YSL Beauty уточни, че най-важни са устойчивостта на партньорството и поставянето на дългосрочни цели, като допълни:

“Обученията в корпоративна среда – на работа случаен човек би могъл да забележи промяна в поведението и е важно да сме бдителни във всяка сфера на живота си. Може да се окаже, че ние сме човекът, който ще събуди този срещу нас. Образованието, информираността – това са проблемите, по които ни предстои да работим следващите години.”


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emprove Foundation (@emprove_project)


 Темата за личната роля на всеки човек в тази борба беше подчертана от основателя на Emprove Олга Минева:

“Като количество услуги за превенция и подкрепа имаме крайна недостатъчност в България. В целия дискурс за това дали имаме държава или закон, е важно да напомняме, че имаме общество. Лесно е да абдикираме от нашата лична отговорност, но в случаите, когато при нас идват освободилите се, оцелелите – този, който им е помогнал, е бил човек от плът и кръв.”

От 2020 г. YSL Beauty работи с неправителствени организации по цял свят в предотвратяването и борбата срещу насилието от страна на интимен партньор. Целта на компанията е до 2030 г. да образова 2 милиона души по света за предупредителните знаци за насилие, като се ангажира да финансира академични изследвания, да обучава служителите си и да образова местните общности по темата за токсичните отношения и насилието чрез локални партньорства. Козметичният бранд има също за цел да окаже дългосрочно въздействие върху този проблем чрез принос към научни изследвания за младежта и превенцията.


Текст и снимки: ПР/Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Ultramarine A-Silhouette Coat от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Barrel Jeans in Dark Blue от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Къс панталон с набирания от KOTON

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Поло блуза с коприна от OXXO

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Зимни нюанси.

Ако сте пропуснали
Най-четени