Огледалото с „отслабващ“ ефект: капанът, в който попадате

x

 

 

 


 

Всички поне веднъж сте попадали в магазин, в който мерите безбожно скъпи панталони от деним и тайничко се надявате те да не ви стоят добре, защото цената им е половината ви месечен наем. Обаче заставате пред огледалото и това, което виждате почти не ви се вярва. Не стига, че дрехата ви стои прекрасно, ами на всичкото отгоре, на първо четене, изглеждате с 3-4 килограма по-слаби. И тази илюзия не е само в главата ви. Резултатът всъщност е пред очите ви и вие го харесвате толкова много, че купувате въпросният панталон от деним – двойно по-доволни, отколкото, когато влязохте в магазина преди 20 минути. Коя жена не си мечтае за тази измамна радост, която носи на търговците огромни печалби всяка година?

 


 

 

 

 


 

Тайната се крие в огледалото и „отслабващият“ ефект, който то има. Виждали сте такива в почти всеки магазин. Те се произвеждат, така че да смаляват образа в него. Не ни интересува процеса на създаването на огледалата. Днес се вълнуваме повече от това как те изпълняват своята мисия за стотици хиляди долари печалба.

 


 

 

 

 


 

Магазините ги поставят съвсем умишлено в интериорния дизайн на помещението. Вече разбрахте защо – правят го, за да може да направят отказа от покупката по-невъзможен. Белинда Жасмин – това е името на създателката на този тип стратегия за продажба. И ако до сега поставянето на подобни огледала в някои магазини е ставало случайно, то тепърва престои това да бъде задължителна част от оборудването на търговския обект. Тази оптична илюзия си пробива все повече път в сърцата на хората, които продават и всъщност никой не пита тези, които купуват.

 


 

 

 

 


 

Дали позитивните резултати са и за двете страни е много относително. Не сме сигурни, че искаме да се виждаме в такова илюзорно огледало, ако пробваме бански например или бельо. Проучване показва, че 88% от купувачите, които се поглеждат в подобно огледало, правят покупка, в сравнение със 73%, които, виждайки се в нормално огледало, решават да се сдобият със стоката. В този момент се питаме само едно: Дали „отслабващото“ огледало в магазина изпраща правилно съобщение към подрастващото поколение, което е част от клиентите на въпросните магазини? Не сме сигурни, а вие как мислите?

Текст: Стефи Стоева

Снимки: Press

Вижте още:

150 години Women Fashion Power

Голота и pin-up ретроспекции в календара на Pirelli за 2015 година

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

С маратонки към офиса.

Ако сте пропуснали
Най-четени