Покани за модни ревюта, подаръци и срещи с най-актуалните модни дизайнери – само малка част от плюсовете на това да бъдеш моден блогър. Зад успеха обаче стои много работа, непрестанно учене, стабилни контакти и някои малки трикове, разбира се.
Ако сте решили да стартирате свой моден блог, ето на какво е добре да обърнете внимание в началото…
1.„ДА” на перфектните снимки!
Не забравяйте: първите впечатления са най-важни! Да, може би е малко преекспонирано клише, но със сигурност има много истина в него. Не забравяйте, че различни модни и козметични марки ще разглеждат блога ви, както и профилите му в различните социални мрежи и от видяното ще решат дали искат да работят с вас или не.
За всеки моден блогър красивите снимки са решаващи за успеха. Само хвърлете поглед върху профилите на най-успешните блогъри в Instagram и ще видите, че те са пълни с удивителни професионално направени снимки. Това е, което хората искат да видят и онова, с което модните марки биха се асоциирали.
Ако не сте сред щастливците, чийто най-добър приятел е фотограф и не разполагате с някой, който да се грижи за снимките в блога ви, добре е сами да развиете фотографските си способности. Разучете внимателно и програмите за редактиране на фото изображения (например Adobe Lightroom), които ще ви бъдат от полза.
2.Подгответе си медия кит!
Медия китът е най-силното оръжие в маркетинговия ви арсенал. Ако опитвате да се свържете с модна или козметична марка, или ако те направят контакт с вас, ще трябва да им представите нещо готово. Медия китът ви трябва да е добре организиран, професионално изработен и да ви представя в най-добрата ви светлина.
Не забравяйте също така, че той трябва да следва същата естетика и брандинг като блога и социалните ви мрежи: цветова палитра, настроение, дизайн: всеки елемент, който добавяте, трябва да е органичен.
Какво трябва да включва медия китът?
Информация: Кратко представяне на вас и на блога ви. Ако имате по-особени интереси или отличия, споделете ги. Какво прави блогът ви по-различен от останалите? Къде сте се позиционирали?
Контакт: Впишете интернет адреса си, профилите в социалните мрежи и email.
Трафик: Отбележете движението в трафика на блога ви за последните шест месеца (общ брой посещения, уникални посещения, демографска характеристика на аудиторията, списък на основните източници на трафик).
Социални мрежи: Социалните мрежи са от изключителна важност за модните и козметични марки. Те търсят да видят влияние, затова подредете профилите си по броя на последователите си в тях. Например: Instagram – Facebook – SnapChat – Twitter – Pinterest.
Отличия: Тук е мястото да заблестите и да се похвалите. Може би някой от постовете ви е бил включен в модно списание или сте спечелили блог- отличие? Непременно споделете.
Минали колаборации: Марките биха искали да видят какво можете да направите за тях, затова е добре да им покажете нагледно със снимки или линкове към галерии и публикации в интернет.
3.Пишете впечатляващи предложения!
В началото усещането от това да продадете работата и уменията си на конкретна марка е странно. Но когато усвоите това изкуство, ще сте спечелили едно от най-големите предизвикателства за всеки блогър!
Можете да изпратите предложение, за да получите безплатен продукт или за платена публикация, но и в двата случая е важно как ще представите нещата.
Разбира се, има моменти, когато без значение колко удивително е представянето ви, марката ще предпочете да не работи с вас заради определени условия. Важно е да продължите напред и да не спирате да изпращате предложения.
Когато пишете оферта за сътрудничество или реклама, е важно да сте директни и да персонализирате, а не да копирате един и същи текст. Бъдете открити и споделете откровено мотивите си за съвместното ви сътрудничество!
Текст: Велиана Симеонова
Снимки: Press