Италианската модна индустрия се сдобива със своята перла в интересни за съвременния свят времена, тъкмо когато имената Диор, Валентино и Сен Лоран започват своя моден път, а прочутите Коко и Прада вече са утвърдили присъствието си в съвременния моден пейзаж. Именно тогава, през 1954 година в Болоня, в едно малко ателие, Ада Масоти – добре подготвена и много умела шивачка на корсети, създава марката La Perla.
Откъде обаче идва интересното име на компанията, останало непроменено и до днес? Първите произведения на La Perla били транспортирани в малки кадифени куфари, подобни на онези, в които бижутерите пренасяли своите творения. И Ада и нейното семейство решили да кръстят марката така, че да създава асоциации за бижу. И какво по-хубаво име от това?
Различните десетилетия до днес маркират пътя на La Perla с много успешни метаморфози, а еволюцията на марката до днес е забележителна – „перлата“ никога не е губила своята известност сред различните поколения жени. Също като големите модни марки, които се занимават с дизайн, но на дрехи, и тук големите успехи идват от адекватната приспособеност към променящата се среда.
През 60-те години дрехите станали по-цветни, секси и нетрадиционни. Заедно с тези промени, Ада Масоти предлага цветно бельо, с принтове и разцветки като тези на тоалетите, които били актуални по това време. През 1965 година марката намира начин нещата, които създава, да станат още по-забележими и забележителни. Затова започват да произвеждат и линия бански костюми.
През 80-те и началото на 90-те години създателите на La Perla започват да боравят с дантелата по-дръзко и създават първото бельо, подобно на днешните бодита. По-късно се появява и първият парфюм на марката. И днес брандът е много по-популярен, отколкото много хора предполагат. През 2007 година Виктория Бекъм облича черно бюстие на La Perla за видеото към песента „Headlines“. Бионсе носеше подобен тоалет на марката по време на изпълнението си на церемонията по раздаване на наградите „Грами“ през 2014 година. Жан-Пол Готие и La Perla си бяха партнирали за създаването на две общи колекции през 2011 година.
La Perla предлага бельо, което десетилетия наред създава ново възприятие за смелата жена. Тя е уверена и знае как да избира бельото си, знае колко важно е то и не се страхува да бъде предизвикателна. От октомври 2008 година компанията е собственост на JH partners – фирма, базирана в Сан Франсиско, която се опитва да наложи луксозните стоки като част от портфолиото си.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още:
Пролетен тренд: 70-те години и носталгията по изгубеното време
Модни перспективи от Париж или какво направи деня ни по-красив