Модната седмица в Париж е последният щрих, от който имаме нужда, за да затворим кръга на събитията от последния месец. В моден аспект това е най-логичният завършек на нещата – модата свършва там, където е започнала. И въпреки че още дълго ще говорим за Fashion Week ни се иска първо да обобщим какво видяхме във френската столица до този момент – най-доброто от най-известните!
Jean Paul Gaultier. Когато дизайнерът отмества погледа си от специалитета „Висша мода“, обикновено получаваме една порция, не по-малко, интересна линия pret-a-porter. Този път тя бе представена пред известни лица като Катрин Деньов, Бой Джордж, Рик Оуенс, Джеръми Скот и дори Албер Елбаз. В настоящата колекция Готие е успял да събере по нещо от предишните си модни идеи през десетилетията – видяхме преработки на класическия корсет, детайлите от дамското бельо бяха пренесени и върху тоалетите, дамските сака са взети назаем от мъжкия гардероб, а имаше цветни декорации, широки поли и доста голота на показ. Крещящото лого и инициалите на дизайнера се появиха като лайтмотив.
Christian Dior. Раф Симънс призна, че преди да започне да работи по колекцията се е запитал: „Какво е модерно?“ Това не е най-интересният въпрос, върху който да се разсъждава, но Симънс е от онези дизайнери, които могат да построяват съвършено нови концепции, които се опират на класически и познати детайли. И така той е дал съвсем интересни и красиви отговори на този иначе скучен въпрос. Дрехите пазят познатите силуети, ярките цветове са комбинирани с черно и бяло. Колекцията се състои от класически силуети, които много напомнят идеите, които Симънс влага в своите произведения Haute Couture.
Isabel Marant. Минали са цели 25 години от последното посещение на дизайнерката в държавите Того, Гана и Кения. Но африканското звучене на колекцията бе осезаемо, а и Изабел се бе постарала да постави акцент именно върху него с музиката, която бе избрала за ревюто. Всички тоалети бяха оцветени в цветовете на пустинята. Някои от моделите носят типично мъжки черти. Коланите бяха заместени от дебели въжета. Дизайнерката призна, че е искала да постигне младежка визия, вдъхновена от нещо специално.
Lanvin. Албер Елбаз за пореден път представи умението си да работи с коприна, да скроява фини материи и да ги поставя умело върху женското тяло, превръщайки дамите в богини. Модно шоу или едно твърде изумително представяне на интимни идеи – ревюто на Lanvin беше нещо по средата. Като контрапункт на фините материи, тук отново се появяват големите торбести чанти на марката, които ни подсказват само едно – Албер Елбаз няма намерение да спре своя моден експеримент скоро.
Balmain. Сцената тук е категорично шеметна: Ким и Кание Уест са в публиката. Кендал Дженър е на подиума. Майкъл и Джанет Джексън звучат като фон! Не ни учудва, че Оливър Рустинг избра тази еклектика като база за представянето на своята колекция в Париж. Той е един от онези млади дизайнери, които знаят коя е публиката им и как да я таргетират най-точно. Дрехите бяха вдъхновени от поп музиката, а думите на дизайнера бяха следните: „Продължавам да обличам момичето, което познавам. Слушам и се питам какво е секси. Няма нищо лошо в поп музиката… Не трябва само да говорим на хората от елита! Трябва да говорим на онези момичета, които са по целия свят.“ С други думи, Рустинг се опитва да установи връзка с хората от неговото поколение – хора, повлияни от много култури, а не само от парижката мода и нейният прагматизъм.
Balenciaga. „Този сезон мислихме за излишеството“, сподели Алексансър Уанг преди старта на ревюто. Оказа се, че това означава изучаване на работата на великия Кристобал Баленсиага и неговото модно наследство. Но Уанг не е спрял до тук. Той се е запитал как да вмъкне и функционалност в тези концепции, а отговорът е дошъл от улиците на Париж. Уанг разказа, че когато е работил по колекцията е наблюдавал колоезачите от Tour de France и е комбинирал лукса с подвижността и удобството, родили се като идеи от известното френско състезание.
Maison Martin Margiela. Както винаги, марката работи върху концепцията за френски шик по своя познат и утъпкан път. Познаваме Maison Martin Margiela от една минала колаборация с H&M, когато също видяхме подобни силуети. И този път жената, която носи дрехите, ще познава комфорта и удобството, на които марката държи да присъстват в моделите. С леко ретро звучене, заради асиметричните кройки като от 90-те, колекцията все пак остава стилна по френски – такава, каквато не се съмнявахме, че ще бъде и този път.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още:
Versace – най-високото напрежение на италианския моден подиум