Играта на музикални столове в ръководните творчески позиции на модните powerhouse имена ескалира до степен, в която за един сезон ще наблюдаваме 15 дебюта.
Много от дизайнерските имена вече са ни познати, но това, което ще сътворят на новите си позиции, кара индустрията да тръпне в очакване.
Един творчески директор може да преобърне представите ни за дадена марка на 180 градуса. Ако вземем Gucci за пример, то съвсем лесно може да забележим как марката се видоизменя напълно според дизайнера, начело на екипа. Gucci на Том Форд, Алесандро Микеле и Сабато де Сарно са три изконно различни визии за един и същи бранд…
View this post on Instagram
Подобни концептуални преобръщания се очакват през пролет-лято 2026 в Balenciaga, където юздите поема Пиерпаоло Пичоли (доскоро в Valentino), Chanel, където начело застава Матю Блaзи (доскоро в Bottega Veneta), Дарио Витале и Versace… И така нататък, и така нататък.
Ние ще следим изкъсо, а вие ще може да оценявате колекциите в Instagram профила ни – @fashion_inside_bg.
Започваме с Proenza Schouler на Рейчъл Скот…
Основателката на Diotima беше назначена за креативен директор на Proenza миналата седмица. Самите основатели на марката – Джак Маккалоу и Лазаро Ернандес – по-рано тази година се преустановиха в Париж, за да работят за Loewe. Маккалоу и Ернандес винаги са привличали тълпа, но Скот не отстъпва по нищо.
View this post on Instagram
Плетена в Ямайка блуза, рокля или малък шал на Diotima, увит около кръста, се превърнаха в символ на рафиниран стил през последните години. Аудиторията на Рейчъл Скот винаги е била изградена от курирана фешън тълпа, която знае какво, защо и как да носи. Личното отношение към дизайна е задължителен елемент.
View this post on Instagram
Скот внася всичко това и в Proenza Schouler, макар че първата ѝ пълна самостоятелна колекция ще излезе чак през 2026 г. Още от сега се отличава нов език във визуалните кодове на бранда. Скот харесва да излага конструкцията, да позволява на скритите елементи да излизат на повърхността и да третира незавършеността не като недостатък, а като възможност.
Сако от сив меланж разкрива своята архитектура чрез открити подплънки на раменете и разнищени ръбове, свеждайки силуета до неговата скелетна форма. В противовес жакардова материя е обърната, като вътрешната ѝ страна е извадена на показ, така че нишките, предназначени първоначално за структура, да се превърнат в орнамент. Срещу тази деконструкция проблясват тропическа жизненост и разкошни детайли, които приканват въображението да довърши естетиката.
View this post on Instagram
Това всъщност е сътрудничество с екипа: да опозная езика на марката, силуета и цветовете, но след това да започна да внасям малко от моята гледна точка, казва тя пред Vogue. Има много повече текстури, отколкото обикновено бихте видели. Мислех си за идеята как текстилът има памет.
Като жена-дизайнер, което въпреки всички реформи все още е рядкост, Скот разбира интимната връзка, която дамите развиват с любимите си дрехи, и определено ще бъде любопитно да наблюдаваме как внася своята перспектива в ДНК-то на Proenza Schouler.
View this post on Instagram
Текст: Наско Фотев
Снимки: Getty/Instagram

Chanel в Ню Йорк: къде, ако не в метрото
Коледа с Tommy Hilfiger: стайлинг идеи за него и нея
Тренд радар: фланел риза около кръста